وزن میلگرد قزوین | جدول وزن میلگرد 8، 10 و 12 میلگرد فولاد قزوین

از فاکتورهای مهم شناسایی کیفیت میلگرد، دسترسی به جدول وزنی آن است که معمولا توسط کارخانه های تولید کننده در اختیار خریداران قرار می گیرد. وزن های اعلامی، نشان دهنده استانداری است که کارخانه در تولید میلگرد استفاده کرده است. همانطور که می دانید اطلاع از وزن میلگرد از مهمترین مواردی است که قبل از شروع پروژه ساختمانی، مهندسان باید از آن اطلاع داشته باشند. تا با محاسبه وزن فولاد بکار رفته در سازه بتوانند استانداردهای مورد نظر را اعمال نمایند. زلزله خیز بودن کشورمان، اهمیت توجه به استاندارهای ساختمان سازی و استفاده از میلگردهای با کیفیت را بیشتر کرده است. غالبا میلگرد از روش ریخته گری تولید می شود. به همین علت چگالی فولاد در طول میلگرد یکسان است. در نتیجه اگر وزن آن از حد استاندارد کمتر باشد، نشان دهنده غیر استاندارد بودن آن است و استفاده از آن در ساخت و ساز می تواند عواقب خطرناکی را به همراه داشته باشد. در ادامه وزن میلگرد 8، 10 و 12 میلگرد فولاد قزوین، آورده شده است.

وزن میلگرد قزوین

سایز میلگرد mm 8 10 12
وزن میلگرد قزوین kg 4/74 7/4 10/66

جدول وزن میلگرد قزوین

هر چند وزن میلگردهای تولیدی در کارخانه های مختلف کشور باید در محدوده استاندارد باشد، اما به خاطر آلیاژ بکار رفته در میلگرد دارای مقداری تفاوت وزنی هستند. در زیر جدول وزن میلگرد قزوین را می توانید مشاهده نمایید. برای اطلاع از آخرین قیمت آهن آلات و میلگرد می توانید به کانال قیمت لحظه ای میلگرد آهن پخش مراجعه کنید.

سایز میلگرد mm 8 10 12 14 16 18 20
وزن میلگرد قزوین به کیلوگرم 4/7 7/4 10/6 14/5 19 24 30

اگر شما علاقه مند هستید که وزن میلگرد را خودتان محاسبه کنید، می توانید برای بدست آوردن آن از جدول اشتال و یا فرمول زیر استفاده کنید.
1000/7.8*طول*3.14*شعاع*شعاع=وزن میلگرد
بهرحال اگر به جدول اشتال دسترسی ندارید و فرمول بالا نیز برایتان پیچیده است می توانید از فرمول ساده شده زیر هم بهره بگیرید.
162/طول*قطر*قطر= وزن میلگرد

qazvin rebar weight 1

سفارش میلگرد قزوین

در این مطلب تلاش کردیم تا در کنار جدول وزن میلگردهای قزوین، علت تفاوت وزن آنها را هم بررسی کنیم و در مورد روش محاسبه وزن میلگرد، اطلاعات لازم را به شما ارائه دهیم. اگر قصد خرید میلگرد قزوین را دارید پیشنهاد می کنم برای خرید آن به نمایندگی های مجاز کارخانه مراجعه نمایید تا از کیفیت و قیمت میلگرد خریداری شده مطمئن باشید. مجموعه مدیریتی آهن پخش، با تجربه چندین ساله در حوزه فروش آهن آلات و بهرمندی از کارشناسان متخصص، آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان در خصوص خرید میلگرد است. شما می توانید برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمت میلگرد قزوین، به سایت آهن پخش مراجعه نمایید.

 
به این مطلب امتیاز دهید
5 از 5 (1 امتیاز)