جدول وزن میلگرد هشترود| وزن میلگرد 14 و 18 میلگرد هشترود

یکی از کارخانه‌های مطرح در زمینه ساخت انواع مقاطع میلگرد، کارخانه میلگرد هشترود است. این کارخانه با تولید میلگردهای A2 و A3 در سایزهای 8 تا 25 میلی‌متر توانسته بخشی از نیاز بازار داخلی را تأمین کند. خریداران به هنگام خرید میلگرد باید به سه ویژگی دقت کنند. سایز، وزن و نوع میلگرد است. سایز و وزن میلگردها به ‌نوعی به یکدیگر وابسته است و انتخاب میلگردی با سایز و وزن مناسب بستگی به نظر مهندس ساختمان دارد. او با در نظرگرفتن میزان باری که هر میل‌گرد، متحمل می‌شود، میلگرد مناسب را انتخاب می‌کند. به‌ عنوان ‌مثال وزن و سایز میلگرد استفاده شده در تیرچه بلوک با وزن و سایز میلگرد ستون‌های عمودی ساختمان و فونداسیون متفاوت است. برای اطلاع از آخرین قیمت آهن آلات و میلگرد می توانید به کانال قیمت لحظه ای میلگرد آهن پخش مراجعه کنید.

جدول وزن میلگرد هشترود |  وزن میلگرد 14 و 18 میلگرد هشترود

محاسبه وزن میلگرد

هر کارخانه جدولی از مشخصات میلگردهای تولیدی خود دارد و خریدار با نظر مهندس ساختمان، طبق اطلاعات این جدول، می‌توانید میلگرد مورد نیاز خود را انتخاب کند. نکته حائز اهمیت این است که گاهی دسترسی به این جدول‌ها به‌ آسانی میسر نیست یا اطلاعات این جدول‌ها با یکدیگر همخوانی ندارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا خریدار محترم، از دو روش محاسباتی زیر، برای به ‌دست ‌آوردن وزن هر میلگرد استفاده کند.

 روش اول:

وزن میلگرد: 1000 ÷ شعاع × شعاع × 14/3 × طول × 8/7

توضیح: در این روش همه اعداد را از چپ به راست در یکدیگر ضرب، و حاصل را بر 1000 تقسیم کنید. لازم به ذکر است که شعاع و طول هر دو به میلی‌متر است.

روش دوم:

وزن میلگرد: 162÷ قطر× قطر

ما به خریداران پیشنهاد می‌کنیم پس از محاسبه وزن میلگرد، به جدول وزنی میلگردهای تولیدی کارخانه‌ها نگاهی بیندازند و عدد وزنی ذکر شده در این جداول را با عدد وزنی که خودشان با کمک فرمول‌ها به دست آورده‌اند مقایسه کنند. این کار برای اطمینان بیشتر است. ما در ادامه برای فهم بیشتر موضوع، جدول وزنی میلگرد هشترود را بررسی خواهیم کرد.

 جدول وزن میلگرد هشترود

جدول وزن میلگرد هشترود

 کارخانه میلگرد هشترود، جدول وزنی از میلگردهای خود تهیه کرده است. متقاضی خرید میلگرد هشترود می‌تواند طبق این جدول، اطلاعات مربوط به میلگرد موردنیاز خود را بیابد.

میلگرد وزن میلگرد
میلگرد 8      4 کیلوگرم
میلگرد 10 6/5 کیلوگرم
میلگرد 12 10/5 کیلوگرم
میلگرد 14 13/5 کیلوگرم 
میلگرد 16 17/5 کیلوگرم 
میلگرد 18 22/5 کیلوگرم 
میلگرد 20 27/5 کیلوگرم 
میلگرد 22  34 کیلوگرم 
میلگرد 25  44 کیلوگرم  

بدیهی است که میل‌گردهایی با مقاطع بزرگ‌تر، سنگین‌تر هستند. کارخانه میلگرد هشترود فقط در دو مقطع A2 و A3 و در سایزهای 8 تا 25 میلی‌متر، میلگرد تولید می‌کند. پس تمام اعدادی که در جدول وزنی زیر آمده، شامل هر دو مقطع ذکر شده است.

به این مطلب امتیاز دهید
5 از 5 (1 امتیاز)