وزن میلگرد آذر امین | جدول وزن میلگرد 8، 10 و 12 میلگرد آذر امین

آذر امین یکی از کارخانه های تولید کننده میلگرد در آذربایجان شرقی است که با تولید میلگردهای با کیفیت این استان را به قطب تولید کننده میلگرد شمال غرب ایران تبدیل کرده است. این کارخانه انواع میلگرد را در سایزهای 8 تا 32 تولید و به بازار عرضه می کنند. همانطور که می دانید میلگردها دارای علامت های اختصاری هستند که با توجه به آن ها می توانید مشخصات و اصل بودن آن را تشخیص دهید، میلگردهای تولیدی آذر امین با علامت اختصاری AFA شناسایی می شوند و وجود این علامت روی میلگرد نشان از اصالت محصول است. میلگردها با وزن های متفاوتی تولید می شوند و این وزن با توجه به کارخانه تولید کننده می تواند متفاوت باشد. به طور کلی برای محاسبه وزن میلگرد می توان شعاع میلگرد، 3.14، شعاع میلگرد، طول میلگرد و 7.8 را در هم ضرب و بر 1000 تقسیم کرد.

وزن میلگرد آذر امین | جدول وزن میلگرد 8، 10 و 12 میلگرد آذر امین

جدول وزن میلگرد آذر فولاد امین

با توجه به این جدول ها و محاسبه دقیق وزن میلگردهای تولیدی آذر فولاد امین نتیجه گیری شده که این برند از لحاظ وزن در محدوده نرمالی قرار گرفته است. میلگردهای آذر فولاد امین همانند دیگر میلگردهایی که در ایران تولید می شوند مستلزم رعایت استانداردهای جهانی هستند در واقع این کارخانه تمامی اصول و استانداردهای بین المللی را در نظر می گیرد و طبق آن ها انواع میلگرد را تولید می کند. از آن جایی که میلگرد جزء پر مصرف ترین محصولات در صنایع مختلف است شناخت انواع آن و مشخصات فنی آن ها بسیار حائز اهمیت است. محاسبه وزن میلگرد فرمول های بسیاری دارد که ممکن است افراد را گیج کند از این رو بهتر است به جدول وزنی میلگرد آذر فولاد امین مراجعه نمایید و آن را با جدول اشتال برندهای مرغوب مقایسه کنید.

 جدول وزن میلگرد آذر فولاد امین

مشخصات فنی میلگرد آذر امین

همانطور که گفته شد هر کارخانه محصولی را با مشخصات فنی متفاوتی تولید می کند. وزن میلگرد برای مصرف کنندگان بسیار مهم است از این رو قبل از خرید باید جدول سایز بندی و وزن میلگرد را به دقت مشاهده کرد. علاوه بر وزن میلگرد باید نوع، میزان تنش تسلیمی، مقاومت کششی، علامت اختصاری و ... میلگرد را نیز مورد بررسی قرار داد. نکته مهم دیگر نحوه فرآیند تولید میلگرد است که در آذر امین اغلب از فرآیند نورد گرم استفاده می کنند و پس از تولید آن ها را طبق طول های استاندارد برش می زنند، سپس بعد از بسته بندی به بازار عرضه می شوند.

به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)