چرا آهن گران شد

همان طور که احتمالا می دانید، ما در دو سال اخیر شاهد سیر صعودی قیمت آهن بوده ایم. اما این سیر سعودی در اوایل امسال تقریبا متوقف و دچار رکود شدیدی شده است. به دلیل اینکه تمامی تاجران در زمینه خرید و فروش فولاد و آهن منتظر تعیین سیاست داخلی و انتخابات ریاست جمهوری در داخل کشور بوده اند. به همین جهت نیز قیمت آهن دچار رکود شده است. این رکود پس از تعیین نتیجه انتخابات شکسته شد و سیر صعودی به خود گرفت. پس از اینکه انتخابات ریاست جمهوری ایران پشت سر گذاشته شد و دولت جدید بر سر کار آمد توافقات و مذاکرات نیز از سر گرفته شد. به همین جهت نیز بسیاری از افراد باز هم منتظر نتیجه مذاکرات هستند. علاوه بر آن این مذاکرات بر قیمت ‌گذاری جهانی آهن نیز تاثیرگذار خواهد بود. زیرا کشور ایران سهم بسیار زیادی از تولید فولاد را برعهده دارد. به همین جهت نیز هنوز قیمت آهن افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است و این روند صعودی با شیب ملایم به پیش می رود.

تاثیر سیاست بر گرانی آهن

همانطور که گفتیم سیاست داخلی و سیاست بین ‌المللی تاثیر مستقیم روی قیمت گذاری آهن دارد. تحلیلگران اقتصادی آهن و فولاد توانسته‌ اند آخرین قیمت آن را تا اواخر سال ۲۰۲۱ پیش ‌بینی کنند. این قیمت گذاری به صورت جهانی روند صعودی خواهد داشت. همچنین در کشور ما نیز به دلایل سیاسی و سیاست ‌های منطقه ‌ای قیمت آهن روند افزایشی به خود خواهد گرفت. بنابراین در هنگام خرید آهن آلات و مقاطع فولادی حتما مد نظر داشته باشید که خرید خود را در پیک قیمت انجام ندهید.

قیمت میلگرد برای پروژه های عمرانی و ساخت و ساز در داخل کشور ما نیز بسیار حائز اهمیت است. به دلیل این که پروژه ‌های عمرانی در کشور ما رو به افزایش هستند، امکان افزایش قیمت میلگرد نیز وجود خواهد داشت؛ زیرا تقاضا از توزیع پیشی می گیرد و افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت آهن نیز خواهد شد.

تاثیر سیاست بر گرانی آهن 

تأثیر افزایش تقاضا مسکن بر گرانی آهن

افزایش تقاضا برای مسکن باعث افزایش تقاضا برای میلگرد و سایر مقاطع آهنی و فولادی نیز خواهد شد. تمامی مقاطع فولادی از جمله تیرآهن، نبشی، قوطی، ناودانی و میلگرد علاوه بر مسایل سیاسی به دلیل افزایش تقاضا گران می ‌شوند. به همین جهت نیز ما در کشورمان شاهد افزایش قیمت میلگرد در سال جاری خواهیم بود. تمامی این مسائل در این سال دست به دست یکدیگر داده اند تا قیمت فولاد افزایش پیدا کند. روند این افزایش قیمت اگرچه به صورت صعودی شده است اما باز هم جای افزایش دارد و این نمودار تا اواسط سال آینده نیز به صورت صعودی باقی خواهد ماند.

همین مسئله بر قیمت مسکن در داخل کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود و امکان افزایش قیمت مسکن نیز بسیار بالا می باشد. بنابراین از این مسئله به این نتیجه می ‌رسیم که سیاست دولت در ساخت و ساز نیز باعث افزایش قیمت میلگرد می شود. وقتی ساخت و ساز رو به افزایش بگذارد به دنبال آن قیمت میلگرد و مقاطع فولادی نیز افزایش پیدا خواهد کرد و قیمت تمام شده آن در کارخانه نیز تحت تاثیر سیاست و ساخت و ساز خواهد بود. هر چقدر که تقاضا بیشتر از عرضه باشد قیمت گذاری آن در کارخانجات تولید آن در نقاط مختلف نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

تأثیر افزایش تقاضا مسکن بر گرانی آهن

اگر قصد دارید که در مورد این قیمت گذاری ها بیشتر مطلع شوید می توانید از طریق کانال های ارتباطی با کارشناسان فروش و پشتیبانی ما در آهن پخش تماس باشید. همچنین ما در سایت فروشگاهی آهن پخش قیمت آهن را به صورت آنلاین و به روز همه روزه در معرض دید عموم قرار داده ایم تا بتوانید از قیمت‌ گذاری آهن مطالعه شوید.

به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)