علت شوره سفید ورق گالوانیزه و راه های رفع آن

ورق های گالوانیزه از ترکیب آهن و عنصر روی تولید می شوند و در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند، زیرا در برابر خوردگی و رطوبت مقاوم هستند. از جمله نکاتی که در زمینه ورق گالوانیزه وجود دارد شوره است که سبب پایین آمدن کیفیت این ورق می شود. در این مقاله از سایت آهن پخش به دلایل ایجاد شوره سفید ورق گالوانیزه و راه های رفع آن پرداخته می شود. ورق گالوانیزه، ورقی است که از عنصر روی در ساختار آن استفاده شده و در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم و پایدار است. به صورت کلی ورق گالوانیزه را به دو صورت گرم و سرد می سازند و در اندازه ها و ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

علت شوره سفید ورق گالوانیزه

از جمله عواملی که سبب کاهش کیفیت ورق گالوانیزه می شود، می توان شوره را نام برد. شوره زمانی رخ می دهد که ورق در معرض رطوبت باشد و تهویه مناسب صورت نگیرد و میزان زیادی از املاح بعد از تبخیر آب، بر روی ورق باقی بماند که علت اصلی آن، وجود آهن در ساختار این ورق است. باید ورق های گالوانیزه را در مقابل بروز شوره مورد نظارت و بررسی قرار دهیم و همواره سعی کنیم این ورق ها را در شرایط مناسب و به دور از رطوبت نگهداری کنیم. در صورت داشتن شوره اقدامات لازم را انجام دهیم تا شوره برطرف گردد.

راه های رفع شوره ورق گالوانیزه

روش های گوناگونی در برطرف کردن شوره وجود دارد که تابع میزان و نوع این شوره است. برای رفع شوره موجود بر روی ورق های گالوانیزه به صورت کلی روش های زیر را می توان انجام داد:

  • در صورتی که فرآیند ایجاد شوره در مراحل اولیه بوده و رطوبت وجود داشته باشد، می توان با حذف رطوبت و قرار دادن ورق ها در تهویه مناسب، شوره را برطرف کرد.
  • استفاده از اسید های ضعیف و یا در صورتی که میزان شوره کم باشد، می توان از پاک کننده های الکلی و یا بنزین استفاده کرد تا شوره برطرف شود.
  • اگر زمان زیادی از ایجاد شوره گذشته است و ضخامت شوره ایجاد شده زیاد باشد، در ابتدا باید ورق را شست و شو داد که آن را در وان آب به همراه مواد بازی غوطه ور می کنند و سپس در وان های شامل اسید قوی قرار داده و در نهایت با آب سرد شست شو می دهند. البته این روش برای زمانی است که تعداد ورق ها زیاد باشد.

وجود شوره بر روی ورق های گالوانیزه، سبب پایین آمدن کیفیت و کارایی ورق می شود. با توجه به این که ورق های گالوانیزه در بدنه ی تابلوهای برق کاربرد فراوان دارند و در صورت داشتن شوره، فرآیند رنگ آمیزی و عملکرد تجهیزات نصب شده بر روی ورق کاهش می یابد، بنابراین باید از بروز شوره جلوگیری شود. در فروشگاه اینترنتی آهن پخش انواع ورق گالوانیزه با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می شود، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ورق گالوانیزه با کارشناسان آهن پخش در تماس باشید. اگر می خواهید بدانید ورق گالوانیزه چیست، مطلب مفیدی در این باره آهن پخش ارائه کرده است.

به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)