انواع سقف شیروانی

سقف های شیروانی در ابتدا برای مناطق با آب و هوای مرطوب و بارانی ساخته شدند اما به مرور زمان بدلیل ویژگی های منحصر بفرد و زیبایی که به فضا و ساختمان ها می دهند، در سبک های مختلف ساختمان در هر نوع اقلیم و آب و هوایی از آن ها استقبال شد. برای اطلاع از قیمت ورق شیروانی می توانید به فروشگاه اینترنتی آهن پخش مراجعه نمایید در این فروشگاه لیست آخرین قیمت انواع مقاطع و آهن آلات موجود می باشد.

شکل ظاهری سقف شیروانی

سقف های شیروانی دارای دو ضلع شیب دار هستند که بین آن ها یک خط الراس وجود دارد. در مورد مدل شقف های شیروانی در تمام انواع آن دو ضلع زاویه دار وجود دارد و به راحتی می توان سقف های شیروانی را تشخیص داد. از این رو انواع و مدل های سقف های شیروانی را می توان بر اساس جنس مصالح آن ها دسته بندی کرد. در این مقاله از سایت آهن پخش به مهم ترین انواع سقف های شیروانی که با متریال خاص تولید می شوند، می پردازیم.

انواع سقف شیروانی از نظر جنس مصالح

انواع سقف شیروانی از نظر متریال ساخت عبارتند از:

  • سقف شیروانی شینگلی: شینگل یکی از مصالحی محسوب می شود که از آن برای ساخت سقف های شیروانی استفاده می شود. با استفاده از سقف های شینگلی تا درصد بسیار بالایی از نشت آب به داخل ساختمان جلوگیری به عمل می آید. استفاده از سقف های شینگلی نیازمند به مراقب و نگهداری است و البته در صورت آسیب می توان آن ها را تعویض نمود. سقف های شینگل شیروانی نسبت به جنس هایی مانند چوب و فلز کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • سقف شیروانی فلزی: در سقف های شیروانی فلزی معمولا از ورق گالوانیزه استفاده می شود. شاید بتوان سقف شیروانی فلزی را با دوام ترین و محکم ترین نوع سقف شیروانی دانست. فلز در برابر نشت آب و آتش سوزی، دارای مقاومت بالایی است و در صورت نگهداری می تواند 70 تا 80 سال دوام داشته باشد. در حال حاضر بام های شیروانی فلزی به دلیل کیفیت و دوام بیشتری که دارند از جمله بهترین نمونه های سقف شیروانی محسوب می شوند.
  • سقف شیروانی چوبی: سقف های چوبی به لحاظ زیبایی بی نظیر هستند. سازگاری که این سقف ها با محیط زیست دارند، حس طبیعی و زنده بودن را تداعی می کند. استفاده از سقف های شیروانی چوبی برای مناطقی که مستعد آتش سوزی هستند، مناسب نیست. در ساخت این نوع از سقف ها مهم ترین مساله استفاده از چوبی است که بتواند ویژگی های یک سقف بادوام را داشته باشد و دچار پوسیدگی نشوند. چوب درخت سرو از بهترین گزینه ها برای ساخت سقف های شیروانی چوبی است.
  • سقف شیروانی سنگی: سقف های شیروانی سنگی یکی از گران ترین نوع سقف ها محسوب می شوند. ظاهر شیک و کلاسیک و گران با استفاده از سنگ های خاص در سقف خانه می تواند چشم هر بیننده ای را مجذوب خود کند. علاوه بر زیبایی، دوام سقف های شیروانی سنگی را می توان تا صد سال تضمین کرد. سنگ لوح های استفاده شده در این نوع سقف باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد در غیر این صورت هنگام نصب و یا قدم زدن بر روی بام و حتی در برابر عوامل طبیعی مانند تگرگ دوام نخواهند داشت.
  • سقف شیروانی سفالی: یکی از معمول ترین سقف ها در شمال ایران سقف های سفالی ساخته شده از گل رس یا مواد سیمانی و بتنی است. نصب این نوع سقف بسیار راحت است. سقف سفالی نسبت به انواع دیگر سنگین تر است و ممکن است دچار ترک خوردگی شود.
به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)