نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان

شرکت ذوب آهن، بزرگ ترین شرکت فولادی کشور است. تنوع تولید محصولات ذوب آهن بسیار بالا است. یکی از تولیدات پر فروش، شرکت ذوب آهن، تیر آهن اصفهان است که با کیفیت ترین تیرآهن های موجود در بازار است. کیفیت عالی تیر آهن اصفهان باعث معروفیت و محبوبیت آن شده است. البته تیر آهن اصفهان به نام های تیر آهن ذوبی و تیر آهن ذوب آهن هم خوانده می شود. با توجه به برند شدن و معروفیت تیر آهن اصفهان عده ای کلاه بردار تیر آهن های بی کیفیت و تقلبی خودشان را به جای تیر آهن اصفهان به فروش می رسانند.

 به همین خاطر نحوه تشخیص تیر آهن ذوب آهن اصفهان بسیار حائز اهمیت است. شرکت آهن پخش در ادامه نحوه تشخیص تیر آهن اصفهان را بررسی خواهد کرد.

نحوه تشخیص تیرآهن ذوب آهن اصفهان         

مهم ترین مسئله این است که شما باید تیر آهن و محصولات خود را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. با خرید از شرکت آهن پخش دیگر دغدغه ی اصل بودن یا تقلبی نبودن تیر آهن ذوب آهن اصفهان را نداشته باشید. برای نحوه تشخیص تیر آهن ذوب آهن اصفهان باید گفت تیر آن اصفهان در طرح ها و مدل ها و شکل های مختلفی تولید می شود. از روی شکل های تیر آهن اصفهان می توان اصل بودن و تقلبی بودن آن را تشخیص داد. اما این روش تخصصی است و کار هر کسی نیست. اما روش آسان تر نحوه ی تشخیص تیر آهن اصفهان از روی علامت اختصاری است.

نحوه تشخیص تیر آهن ذوب آهن اصفهان از روی شکل ظاهری

نحوه تشخیص تیر آهن ذوب آهن اصفهان از روی شکل ظاهری

اولین روش تشخیص تیر آهن ذوب آهن اصفهان از روی شکل ظاهری تیر آهن های ذوبی است. این شرکت  تیر آهن های خود را در مدلهای مختلف تولید می کند که هر کدام از نظر ظاهری با هم متفاوت هستند. برای تشخیص تیر آهن های ذوب آهن اصفهان باید ابتدا مدل این تیر آهن ها را بدانید. روش تشخیص تیر آهن ها ذوب آهن ذوبی از روی شکل ظاهری نیاز به کمی تخصص است و کار هر کسی نیست. اما به طور کلی تیر آهن ذوب آهن اصفهان به اشکال مختلفی تولید می شود:

  • تیر آهن ذوب آهن معمولی که به شکل I و دو سر موازی تولید می شود.
  • تیر آهن ذوب آهن بال پهن موازی که به شکل H تولید می شوند.
  • تیر آهن ذوب که به شکل V تولید می شوند.
  • تیر آهن ذوب هان که به شکل L تولید می شود.
  • تیر آهن های بال باریک شیب دار که با یک شیب ملایم تولید می شوند.

علامت اختصاری تیرآهن اصفهان

روش دیگر تشخیص تیر آهن اصفهان از روی علامت اختصاری تیر آهن اصفهان است. توجه داشته باشید همان طور که گفته شد روش قبلی نحوه تشخیص تیر آهن اصفهان از روی شکل ظاهری کار هر کسی نیست.

علامت اختصاری تیرآهن اصفهان

اما روش تشخیص تیر آهن اصفهان از روی علامت اختصاری برای همگان آسان است. شرکت ذوب آهن ESCO  را به عنوان علامت اختصاری تیر آهن اصفهان قرار داده است. این شرکت مارک ESCO را به صورت حک شده روی تیر آهن برای تضمین کیفیت تیر آهن ذوب آهن تولید می کند. با حک شدن مارک ESCo و علامت اختصاری تیر آهن اصفهان محصولات کیفیت پایین و غیر استاندارد از تیر آهن ذوب آهن اصفهان قابل تشخیص هستند.

ابتدا این شرکت قصد داشت روی جان تیر آهن مارک را حک کند. برای این منظور کار مارکتینگ روی غلتک ها انجام می شد؛ ولی باعث افت تناژ و کاهش عمر کاری غلتک و اختلال در اجرای مارک روی غلتک ها شد. به همین خاطر این روش حک علامت اختصاری تیر آهن اصفهان از دستور کار خارج شد. بعد از آن طراحی مارک و حک علامت اختصاری تیر آهن اصفهان روی بال تیر آهن آزمایش شد. در این روش افت فشار قابل ملاحظه ای روی تناژ انجام نمی شد. از طرفی کلیه تجهیزات برای حک علامت اختصاری تیر آهن روی بال ها توسط شرکت های ایرانی قابل تأمین است. به همین خاطر درج مارک روی بال های تیر آهن در دستور کار قرار گرفت.

علامت اختصاری تیرآهن اصفهان

سخن آخر

تیر آهن ذوب آهن اصفهان با نام های تیر آهن ذوبی یا تیر آهن اصفهان هم شناخته می شود. با کیفیت ترین و معروف ترین تیر آهن ایران تیر آهن اصفهان است. اما برخی سود جویان تیرآهن های وارداتی و بی کیفیت را با نام تیر آهن اصفهان به فروش می رسانند. برای خرید تیر آهن اصفهان از شرکت معتبر آهن پخش خریداری کنید. این شرکت تضمین اصالت و تضمین بازگشت وجه خواهد داد. البته این تضمین به علت اطمینان خاطر شما عزیزان از اصل بودن تیر آهن اصفهان است. در این مقاله مهم ترین شاخصه ها و ویژگی های تیر آهن اصفهان گفته شد، تا شما هم تفاوت تیر آهن اصفهان اصلی و تقلبی را بدانید.

ویژگی های که در این مقاله گفته شد حتی افرادی که سر رشته در آهن آلات هم ندارند می توانند متوجه بشوند. اما شاخص ترین و مهم ترین نشان تیر آهن ذوب آهن اصفهان ارم حک شده و علامت اختصاری تیر آهن ذوب آهن اصفهان یعنی ESCO است.

به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)