تفاوت آهن یزد با اصفهان

کارخانه های مختلفی در زمینه تولید آهن و تیرآهن در کشور ایران فعالیت می کنند. کارخانه تولید آهن یزد و کارخانه تولید آهن اصفهان، دو کارخانه معتبر در حوزه تولید تیرآهن هستند که هر کدام خصوصیات خاصی را برای آهن های تولیدی خود در نظر می گیرند. با توجه به اینکه یکی از دغدغه های افراد خریدار تیرآهن، مقایسه جزئیات هر یک از این تیرآهن هاست، در ادامه این مقاله از آهن پخش قصد داریم شما را با تفاوت تیرآهن یزد با اصفهان آشنا کنیم. بنابراین، اگر قصد خرید هر یک از انواع این تیرآهن ها را دارید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

بررسی تفاوت آهن یزد با اصفهان 

اگر بخواهیم منصفانه در مورد تیرآهن یزد و اصفهان صحبت کنیم، باید بگوییم که هر دو تیرآهن ها دارای کیفیت قابل قبولی هستند. بنابراین، ارزش خرید تیرآهن یزد و اصفهان بالاست و از این جهت نمی توان تفاوت زیادی را میان تیرآهن یزد و اصفهان قائل شد؛ اما با توجه به اینکه کارخانه های تولید هر کدام از این تیرآهن ها، از استانداردها و روش های خاص خودشان پیروی می کنند، یک سری تفاوت ها نیز میان تیرآهن یزد با اصفهان وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • تنوع سایزبندی تیرآهن ها. تیرآهن تولید شده در کارخانه تولید آهن یزد در دو سایز 14 و 16 است؛ اما تیرآهن هایی که در کارخانه تولید آهن ذوب آهن اصفهان تولید شده اند، دارای چندین سایز مختلف (از بازه 12 تا 30) هستند. بنابراین، تنوع سایزبندی تیرآهن های اصفهان، می تواند این اجازه را به شما بدهد تا بر اساس نیاز خود اقدام به خرید هر کدام از سایزهای این تیرآهن ها کنید.
  • وزن تیرآهن ها. تفاوت آهن یزد با اصفهان از نظر وزن نیز بسیار محسوس است. تیرآهن های تولید شده در کارخانه یزد دارای وزن بیشتری نسبت به تیرآهن های تولید شده در کارخانه ذوب آهن اصفهان هستند. به همین خاطر است که تیرآهن های اصفهان معمولا محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر تیرآهن های موجود در بازار دارند.

بررسی تفاوت آهن یزد با اصفهان 

  • قیمت تیرآهن ها. بسیاری از افرادی که قصد خرید تیرآهن یزد یا اصفهان را دارند، در مورد قیمت تیرآهن ها سوال می پرسند. بدیهی است که با توجه به تفاوت وزن و کیفیت، تیرآهن های یزد و اصفهان از نظر قیمتی نیز با هم متفاوت هستند. با توجه به اینکه وزن یک تیرآهن ذوب آهن اصفهان با سایز برابر با یک تیرآهن یزد بیشتر است، قیمت تیرآهن های اصفهان نسبت به تیرآهن های یزد بیشتر است. بنابراین، به طور مثال می توان گفت که قیمت خرید تیرآهن یزد با سایز 14 کمتر از قیمت خرید تیرآهن اصفهان با همین سایز است.
  • کیفیت تیرآهن ها. تیرآهن های تولید شده در کارخانه ذوب آهن اصفهان از آخرین استانداردها پیروی می کنند. به همین خاطر، همواره کیفیت تیرآهن های تولید شده در کارخانه ذوب آهن اصفهان بیشتر از کیفیت تیرآهن های تولید شده در کارخانه یزد است. این موضوع می تواند دلیلی برای تفاوت قیمت تیرآهن یزد و اصفهان نیز باشد.

ویژگی‌ های تیرآهن یزد  

کارخانه تولید تیرآهن یزد، یکی از کارخانه های معروف در حوزه تولید تیرآهن است. در این کارخانه تیرآهن های بسیار باکیفیتی تولید می شوند که هر کدام می توانند در امر ساختمان سازی کاربردهای خاص خودشان را داشته باشند. تیرآهن یزد مانند تیرآهن اهواز و فایکو، در ابعاد خاصی تولید می شود. وزن این تیرآهن نسبت به تیرآهن اصفهان پایین تر است؛ اما کیفیت این تیرآهن می تواند قابل قبول باشد. تیرآهن های تولید شده در کارخانه تولید آهن یزد از استاندارد IPE تبعیت می کنند که این استاندارد دقیقا همان استانداردی است که برای تولید تیرآهن ذوب آهن اصفهان مورد استفاده قرار می گیرد.

تیرآهن یزد از نظر سایزبندی فقط دارای دو نوع 14 و 16 است. بنابراین، امکان خرید تیرآهن خارج از این بازه سایزی وجود دارد. این روزها افرادی که به دنبال خرید تیرآهن با قیمت مناسب هستند، اقدام به خرید تیرآهن یزد می کنند. چرا که تیرآهن یزد به دلیل داشتن وزن سبک تر، قیمت پایین تری نیز دارد. البته باید در نظر داشت که آلیاژ متفاوت تیرآهن یزد و اصفهان موجب تفاوت در قیمت و سنگینی این تیرآهن ها شده است.

ویژگی‌ های تیرآهن یزد  

ویژگی‌ های تیرآهن اصفهان

آهن تولید شده در شرکت ذوب آهن اصفهان، باکیفیت ترین آهنی است که در کشور ایران تولید شده و حتی به کشورهای مختلف نیز صادر می شود. این تیرآهن دارای خصوصیات بسیار زیادی است و این خصوصیات دلیل محبوبیت این تیرآهن ها محسوب می شوند. کیفیت بالای تیرآهن های اصفهان، به دلیل آلیاژهای به کار رفته در این تیرآهن هاست.

تیرآهن های تولید شده در کارخانه ذوب آهن اصفهان از نظر سایزبندی دارای تنوع بسیار زیادی اند. می توان این تیرآهن ها را از سایز 12 الی 30 خریداری کرد و مورد استفاده قرار داد. وزن تیرآهن های تولید شده در این کارخانه نسبت به تیرآهن های دیگر موجود در بازار، زیادتر هستند. روی تمامی بال های تیرآهن اصفهان، یک آرم اختصاری ESCO قرار داده شده است. این آرم اختصاری می تواند تنها راه تشخیص تیرآهن اصفهان از نظر ظاهری باشد.

به این مطلب امتیاز دهید
5 از 5 (1 امتیاز)