کیفیت میلگرد ارگ تبریز + بررسی کیفیت میلگرد مجتمع ارگ تبریز

مجتمع فولاد تبریز انواع میلگرد آجدار را در سایزهای مختلف از 10 الی 32 میلی متری تولید می کند. خوشبختانه این کارخانه علاوه بر فعالیت در بازار داخلی کشور در زمینه صادرات نیز پیشگام است. در این مقاله از آهن پخش به بررسی کیفیت میلگرد ارگ تبریز می پردازیم.

کیفیت میلگرد ارگ تبریز + بررسی  کیفیت میلگرد مجتمع ارگ تبریز

ارزیابی کیفیت میلگرد ارگ تبریز

کارخانجات ارگ تبریز به دلیل موفقیت در جلب رضایت مشتریان و ارائه محصولات با کیفیت از جمله کارخانه های موفق تولید میلگرد به شمار می روند. همچنین بهره مندی از تجهیزات آزمایشگاهی مجهز و فروش مقاطع فولادی با قیمت مناسب از دیگر دلایل محبوبیت شرکت محسوب می شود. همانطور که بیان شد، انواع مختلف میلگرد آجدار توسط کارخانه تولیدی ارگ تبریز تولید می شود. برای بررسی کیفیت میلگرد ارگ تبریز باید همه محصولات آن دارای استاندارد گرید A3 باشند. میلگردهایی با این استاندارد دارای خصوصیات زیر هستند:

  • این نوع مقاطع فولادی در دسته میلگردهای آجدار دسته بندی می شوند. میزان سختی این محصولات در رده نیمه سخت قرار دارد.
  • آج های این نوع میلگردها به نسبت محور طولی به صورت جناقی قرار گرفته اند.
  • مقاومت و تست کششی میلگرد به ترتیب برابر با 4000 و 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.
  • وجود نشانه هایی مبنی بر جوشکاری روی میلگردهای ارگ تبریز ممنوع است.
  • میلگردهای ساخته شده توسط این مجتمع مقاومت نسبی 14 درصد دارند. از این رو این نوع میلگردها به عنوان میلگردهای خشک شناخته می شوند.
  • همچنین نشانه اختصاری درج شده روی میلگردهای تولید شده توسط این مجتمع تضمینی بر کیفیت آن ها است.

در گواهینامه کنترل کیفیت میلگرد علاوه بر معرفی محصول مشخصات فیزیکی آن نیز بیان می شود. این مشخصات شامل استحکام نقطه تسلیم و مقاومت کششی است. همچنین در این استاندارد درصد خلوص مواد شیمیایی مانند کربن و گوگرد بیان می گردد.

فاکتورهای سنجش کیفیت میلگرد مجتمع ارگ تبریز

فاکتورهای سنجش کیفیت میلگرد مجتمع ارگ تبریز

در کارخانجات ارگ تبریز یک سری آزمایشات طبق قوانین تعیین شده روی میلگردها انجام می شود. در واقع محصولات این شرکت پس از عبور موفقیت آمیز از این آزمایشات قابل استفاده هستند. به طور کلی کیفیت میلگردها بر اساس مقاومت تسلیمی و مقاومت فشاری مورد ارزیابی قرار گرفته و قیمت گذاری می شود. در برخی مواقع نیروی وارده به میلگرد موجب تغییر شکل آن نمی شود. اما اگر نیروی متمرکز بر میلگرد را افزایش دهید، این محصول به صورت دائمی تغییر شکل می یابد. این حالت مقاومت تسلیمی نام دارد که تاثیر مهمی در صنعت ساختمان سازی دارد. بنابراین میزان مقاومت تسلیمی فاکتور مهمی است که باید در هنگام انتخاب میلگرد در نظر داشته باشید. به همین منظور برای آگاهی از کیفیت میلگرد مقدار تنش تسلیم را روی آن درج می کنند. عامل دیگر در بررسی کیفیت میلگرد ارگ تبریز مقاومت کششی است. این فاکتور بیشترین نیرویی را مشخص می کند که باعث شکستن میلگرد می شود. در واقع به قدرت و فشار وارد شدن قبل از شکستن این مقطع فولادی مقاومت کششی گفته می شود. در صورتی که این محصولات را از فروشگاه های معتبری همچون آهن پخش خریداری کنید، می توانید از کیفیت بالای آن ها مطمئن باشید. همچنین در این شرایط امکان تهیه میلگرد با قیمت مناسب نیز فراهم است.

به این مطلب امتیاز دهید
5 از 5 (1 امتیاز)