کاربرد ورق های فلزی

ورق‌های فلزی یکی از انواع مقاطع فولادی هستند که به ضخامت حدود شش میلیمتر تولید می‌شوند و در صنایع مختلفی قابل استفاده هستند. ورق‌های فولادی انواع مختلفی دارند و معمولا هر ورق برای کاربردهای مختلفی استفاده می شود. دو روش نورد گرم و نورد سرد، از متداول‌ترین روش‌های تولیدی ورق فولادی هستند. هنگام تولید ورق ها، شمش فولادی از بین غلطتک‌هایی عبور می‌کند و طی این مراحل فاصله غلتک‌ها از هم کم می‌شود و ورق های فولادی تولید می‌شوند. ورق‌های فولادی با توجه به انواع مختلفی که دارند، در صنایع مختلفی کاربرد دارند. از مهم ترین انواع ورق فلزی، ورق سیاه، ورق روغنی،ورق آجدار، گالوانیزه، استیل، مسی، رنگی، کرکره ای، اسید شویی است. استفاده از ورق فولادی در صنایع مختلف اهمیت زیادی دارد. ما در این مطلب به بررسی کاربرد ورق‌های فلزی می پردازیم.

کاربرد ورق های فلزی

کاربرد ورق چیست

به طور کلی از ورق فولادی می‌توان هم در ساختمان‌سازی استفاده کرد و هم در صنایع مختلف مانند نفت و گاز کاربرد دارد. به عنوان مثال یکی از کاربردهای متداول ورق فولادی، صنعت خودروسازی است. برای ساخت خودرو از ورق‌های فولادی استفاده می‌شود. نوع ورقی که در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد ورق سیاه است. از ورق های فلزی در نمای ساختمان، صنایع کشتی‌سازی و... استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای این محصولات، استفاده در ساخت برخی از لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، بدنه‌ی یخچال، آبگرمکن، اجاق گاز و ... است.اگر بخواهیم نگاهی جزئی‌تر به کاربرد‌های ورق فلزی داشته باشیم باید بگوییم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. ورق سیاه در بدنه‌ی خودرو، کف خودرو، پروفیل و تولید انواع لوله کاربرد دارد.
  2. در حالی که ورق روغنی به خاطر صیقلی بودن سطح آن، در بازا با این نام شناخته می‌شود و معمولا در صنعت کشتی سازی و تولید لوله‌های نفت و گاز کاربرد دارد.
  3. ورق گالوانیزه نوعی از ورقهای فولادی است که در برابر خوردگی، محیط های اسیدی و همچنین محیط های مرطوب قابل استفاده است.
  4. ورق‎‌های آلیاژی هم نوع دیگری از ورق‌‎های فولادی هستند که در انواع مختلفی تولید می‌شوند. ما انواع ورق آلیاژی برنج، برنز، با عناصر گران قیمت و ... را در بازار فولاد مشاهده می ‎کنیم. از این نوع ورق معمولا در صنعت هواپیماسازی و یا حتی ساخت کشتی استفاده‌های زیادی می‌شود.

کاربرد ورق چیست

آهن پخش عرضه کننده انواع ورق فلزی

ورق‌های فولادی جز مقاطع فولادی مهم و با ارزش هستند که در ساختمان سازی و صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارند. هرکدام از صنایع در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشند بدون وجود ورق‌های فولادی نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. هرکدام از ورق‌های به نحوه خاصی طراحی می‌شوند و معمولا برای کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال اگر قرار باشید که برای مصارف ساختمانی از نوعی ورق فولادی استفاده کنیم، ترجیحا باید ورق فولادی گالوانیزه خریداری کنیم که مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی داشته باشد. آهن پخش فروشگاه معتبری است که عرضه کننده ورق های فلزی است. اگر می‌خواهید در مورد ورق خریداری شده و کاربرد آن اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان آهن پخش در ارتباط باشید تا راهنمایی‌ های لازم را دریافت کنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)