آخرین اخبار قیمت جهانی سنگ آهن امروز

یکی از پرکاربردترین فلزات در صنایع مختلف، فلز آهن است. بررسی قیمت جهانی این فلز نشان می دهد که پس از فروکش کردن تب کرونا، تقاضای بالایی برای این فلز به بازار ارائه شده است. در این بین سنگ آهن که به عنوان مهمترین عنصر برای تولید انواع آهن آلات و فولاد شناخته می شود، چهارمین عنصر در پوسته زمین و یکی از مهمترین فلزات و عناصر برای استفاده در صنایع مختلف محسوب می شود. از آنجایی که بخش عمده ای از سنگ آهن در جهان توسط چند کشور تامین می شود، قیمت این عنصر همواره با نوسانات زیادی همراه است. کشور چین به عنوان بزرگترین تولید کننده سنگ آهن در جهان توانسته بازار این محصول را در دست بگیرد. با این حال مصرف داخلی چین نیز که پس از شیوع کرونا با مشکلاتی مواجه شده بود به همراه افزایش هزینه حمل و نقل و همچنین افزایش تقاضا در بازارهای جهانی در چند روز اخیر نشان می دهد که قیمت جهانی سنگ آهن با وجود افت شدیدی که در چند ماه اخیر داشته بود، در حال افزایش است. در کنار این موارد بررسی پارامترهای متعددی دیگر مانند شاخص تولید ناخالص داخلی، قیمت آلومینیوم، قیمت فولاد و همچنین نرخ دلار و افزایش تورم در برخی از کشورها نشان می ‌دهد که باید کماکان منتظر افزایش قیمت جهانی سنگ آهن باشیم. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت تیر آهن و سایر آهن آلات مور نیاز خود با آهن پخش همراه شوید.

 

آخرین اخبار قیمت جهانی سنگ آهن امروز

نمودار قیمت جهانی سنگ آهن

بررسی نمودار چند ساله قیمت جهانی سنگ آهن نشان می دهد که یک شیب کاهشی بسیار تند، در مدت زمانی کوتاه با شیوع کرونا در این نمودار وجود داشته است. با وجود اینکه سنگ آهن در سال ۲۰۱۹ به قیمت بالایی رسیده بود ولی در ابتدای سال ۲۰۲۰ شیب نزولی به خود گرفت و به پایین ‌ترین میزان خود در یک دهه اخیر نزدیک شده بود. پس از مدت زمان کوتاهی و با از سرگیری فعالیت صنایع مختلف، خصوصاً ساخت و ساز و افزایش تقاضا، قیمت سنگ آهن به شکل چشمگیری افزایش یافت. این اتفاق تا اواسط سال ۲۰۲۱ ادامه دار بود، تا اینکه افت تولید فولاد در چین تاثیر بسیار مهمی در بازار سنگ آهن گذاشت. در این میان جنگ تجاری بین چین و استرالیا نیز بر کاهش قیمت سنگ آهن اثرگذار بود. نمودار قیمت جهانی سنگ آهن نشان می دهد که در ماه جولای سال ۲۰۲۱ قیمت هر تن سنگ آهن به بیش از ۲۱۴ دلار رسیده است. دولت چین که بخش عمده ‌ای از بازار جهانی سنگ آهن را در اختیار دارد، به منظور جلوگیری از انتشار کربن و مقابله با تاثیرات مخرب زیست محیطی سنگ آهن، قیمت این محصول را پس از بازه ای کوتاه مدت با افت مواجه کرد. هم اکنون این محصول با نرخی نسبتا پایدار و شیب صعودی ملایم و کمتر از 200 دلار به بازار ارائه می شود.

نمودار قیمت جهانی سنگ آهن

قیمت سنگ آهن جهانی

با وجود اینکه بسیاری از کشورهای فعال در زمینه استخراج منابع مختلف، سعی بر افزایش قیمت محصولات و عناصر گوناگون دارند، ولی در چند وقت اخیر یک پایداری مناسب در قیمت آهن آلات و سنگ آهن مشاهده شده است. عوامل مختلفی می توانند در قیمت جهانی سنگ آهن اثرگذار باشند. از جمله مهمترین عوامل موثر در قیمت سنگ آهن در جهان می توان به نرخ دلار و ارز اشاره کرد. از آنجایی که بسیاری از کشورهای جهان، فولاد و سنگ آهن را از کشورهای تولید کننده مانند چین وارد می‌ کنند، این عامل می ‌تواند اثر مستقیم بر قیمت جهانی سنگ آهن داشته باشد. در این بین قیمت فولاد نیز با توجه به این که به عنوان پرکاربردترین محصول فلزی شناخته می شود، در قیمت جهانی سنگ آهن اثر مستقیم دارد. از دیگر مواردی که می تواند بر قیمت سنگ آهن اثرگذار باشد می ‌توان به قیمت نفت نیز اشاره کرد. در حالت کلی نوسان قیمت نفت بر روی انواع آهن آلات و محصولات فولادی مانند لوله، میلگرد، پروفیل و همچنین ورق های فولادی اثرگذار است. افزایش نرخ حمل و نقل و همچنین نیاز اکثر کشورها به وارد کردن سنگ آهن نیز موجب شده که قیمت سنگ آهن همواره با نوساناتی مواجه شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از آخرین قیمت جهانی سنگ آهن می توانید به وب سایت آهن پخش مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی آهن پخش با بهره مندی از انواع محصولات فلزی و آهن آلات، خدمات گسترده ‌ای ارائه می دهد. برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمت این محصولات با ما در ارتباط باشید. 

به این مطلب امتیاز دهید
5 از 5 (2 امتیاز)