قیمت آهن در بورس کالا

قیمت بسیاری از تجهیزات ساختمانی از جمله پروفیل، قوطی، نبشی، ناودانی، انواع میلگرد و تیر آهن هایی که به منظور پروژه های عمرانی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می ‌گیرند، در طی ماه های گذشته و سال گذشته نوسان های بسیار زیادی داشته است.
همین مسئله باعث افزایش بسیار زیاد قیمت مسکن نیز شده است. در واقع افزایش قیمت آهن در بورس کالا به همراه افزایش دیگر مصالح ساختمان سازی دست به دست یکدیگر داده تا روند قیمت مسکن صعودی باشد. در این بین مسائل سیاسی منطقه و غرب نیز بی‌ تاثیر نبوده و باعث افزایش قیمت آهن در بورس کالا شده ‌اند.
پس از انتخابات آمریکا و روی کار آمدن جو بایدن قیمت ارز کمتر شده و به همین دلیل نیز قیمت آهن نیز سیر نزولی پیدا کرده بود. اما مجددا با توجه به مسائل اخیر و مذاکرات پیش رو قیمت ارز سیر صعودی پیدا کرد و در پی آن قیمت آهن نیز در بورس کالا افزایشی شده است.

 قیمت آهن در بورس کالا

تحلیل آهن در بورس کالا

همانطور که گفتیم قبل از انتخابات آمریکا روند افزایشی آهن در بورس کالا بسیار بی رقیب و تورم آن بیش از تمامی کالاهای وابسته به ارز بود. به همین جهت نیز وزارت صمت دست به کار شده و تصمیم گرفته است که فرمولی را ارائه کند که طی آن قیمت آهن آلات به گونه ‌ای تنظیم شود که نه به ضرر خریدار باشد و نه به ضرر مصرف‌ کننده.
به همین جهت نیز پس از مدت زمان معینی قیمت آهن تقریبا ثبات نسبی پیدا کرد تا اینکه دوباره قیمت ارز بالا رفت و همین مسئله بار دیگر باعث افزایش نسبی قیمت آهن شد.
همانطور که می ‌دانید فلز آهن جزو فراوان ترین فلز هایی است که در کارخانجات متعدد در سراسر دنیا فرآوری شده و در تمامی صنایع از صنایع مصرفی گرفته تا خوراکی و پوشاک مورد استفاده قرار می گیرد. به همین جهت نیز اهمیت این محصول بسیار پررنگ بوده و برای تمامی دولت ‌ها و کشورها حائز اهمیت است.
در دولت ‌های پیشین ساخت و ساز در کشور ما رو به افزایش گذاشته و آپارتمان های بزرگ و کوچک در شهرهای مختلف بنا شدند. همین مسئله باعث افزایش نیاز به آهن آلات مخصوص ساخت و ساز و شد و کارخانجات متعدد از جمله کارخانه فولاد در اصفهان و کارخانه ‌های دیگر در شهر های مختلف کشور اقدام به افزایش دامنه فعالیت های خود در زمینه تولید آهن آلات و تجهیزات فولادی نموده ‌اند.
به دلیل اینکه قبل از اشباع بازار داخلی بسیاری از محصولات فولادی کشور به خارج صادر می شدند عرضه و تقاضا در داخل کشور همخوانی نداشت و همین مسئله باعث افزایش قیمت آهن آلات شده است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که علاوه بر تاثیر ارز و مذاکرات خارجی و سیاست های بین المللی روی قیمت آهن سیاست غلط عرضه و تقاضا در داخل کشور نیز تأثیر مستقیم و غیر قابل چشم پوشی روی قیمت آهن داشته است.

تحلیل آهن در بورس کالا 

خرید آهن در بورس کالا

کسانی که قصد خرید آهن آلات را دارند به هیچ عنوان از مسائل سیاسی منطقه و از تورم جهانی در امان نیستند و این قبیل مسائل روی قیمت آهن بسیار تاثیر گذار هستند. بنابراین حتما نسبت به تحلیل های کارشناسان در این زمینه حساس باشید و این تحلیل ‌ها را بی ارزش ندانید. زیرا در صورتی که شما آهن آلات را با قیمت بالا خریداری کنید و در پیک قیمت نسبت به خرید این محصول اقدام کنید، قطعا دچار ضرر و زیان فراوان می ‌شوید. بارها پس از پیک قیمت شاهد افت قیمت این کالا بوده ایم و این مسئله می ‌تواند باعث ضرر بسیار زیاد عمده‌ فروشان شود. به همین جهت حتما دقت داشته باشید که در این ایام هیچ کدام از مشتقات آهنی را خریداری نکنید.
با توجه نکاتی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم، متوجه شدیم که قیمت آهن در بورس کالا به چه صورت است. اکنون با درک نوسانات دائمی بازار بورس در ایران برای خرید مطمئن و خالی از زیان مقاطع آهنی چه راهی پیش روی ماست؟
پیشنهاد ما این است که آهن و مشتقات آن را از فروشگاه های عمده فروشی باسابقه ای بخرید که امتحان خود را پس داده اند و خیال شما را از بابت هزینه های اضافه و زیان های احتمالی راحت می کنند. گروه تخصصی آهن پخش یکی از این فروشگاه هاست که تمام محصولات مورد نیاز شما را با قیمت های نسبتا تثبیت شده به فروش می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)