پیش بینی قیمت آهن بعد از انتخابات

بسیاری از فعالان در زمینه اقتصاد کشور پیش بینی قیمت آهن بعد از انتخابات را روند افولی دانسته اند. به دلیل اینکه قیمت آهن و فولاد همیشه به تصمیمات دولت و به سیاست وابسته بوده است امکان اینکه بعد از انتخابات سراسری قیمت محصولات وابسته به آهن و فولاد کمتر شود همیشه جزو نظرات اقتصاد دان ها بوده است. کشور ما به دلیل تحریم های غرب و به دلیل سیاست های منطقه دچار تورم بسیار صعودی و زیادی شده است.
پس از به کار آمدن دولت جدید و ریاست جمهوری جدید اولین کاری که دولت روی کار آمده کلید آن را می‌ زند ثبات قیمت ‌ها است. دولت سعی می ‌کند که قیمت ‌های بازار به خصوص قیمت تیر آهن و میلگرد را ثابت کند. بنابراین پیش بینی ها بر این اساس است که اگرچه امکان کاهش آن ها نیز وجود نداشته باشد امکان ایجاد ثبات در قیمت آن ها وجود خواهد داشت و این ثبات می تواند مدت محدودی ادامه پیدا کند.

پیش بینی قیمت میلگرد بعد از انتخابات

همانطور که گفتیم بعد از انتخابات ریاست جمهوری اولین کاری که دولت جدید و ریاست جمهوری جدید اقدام به انجام آن می کند تلاش برای ثبات قیمت ها است. اگر حتی امکان نزولی کردن قیمت ها برای دولت جدید وجود نداشته باشد دولت سعی می کند حداقل آن ها را در حد ثابت نگه دارد.
البته کسانی که به صورت عمده در خرید و فروش آهن مشغول به فعالیت هستند بهتر است بدانند که این ثبات کوتاه مدت بوده و حتی در صورتی که دولت بتواند ثبات نسبی برقرار کند بازهم و روند افزایش قیمت برای محصولات آهن وجود خواهد داشت. زیرا این محصولات فقط بسته به بازار داخلی نیستند و اختیار ثابت کردن آن از دست دولت داخلی خارج است.
بلکه این نوسانات کاملا بسته به عرضه و تقاضای بازار جهانی بوده و کاملا به نوسانات ارزی نیز بستگی دارد. از آنجایی که کشور ما در برابر نوسانات ارز بسیار آسیب پذیر است امکان افزایش قیمت محصولات آهنی و انواع مختلف آهن آلات نیز با توجه به افزایش قیمت ارز وجود خواهد داشت.
بنابراین کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که قیمت میلگرد و همچنین تجهیزات ساختمانی پایین نمی آید و درصورت ثبات کوتاه مدت باز هم امکان افزایش صعودی قیمت های آن وجود خواهد داشت. قیمت آهن نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله چین که جزو مصرف کنندگان بزرگ آهن در سرتاسر دنیا به حساب می ‌آیند نیز بستگی به عوامل سیاسی داخلی و خارجی کشورها دارد. بنابراین به هیچ عنوان این مسئله را نباید روی قیمت‌ گذاری اکثر تجهیزات و کالاهای ضروری از جمله آهن و فولاد نادیده گرفت.

پیش بینی قیمت میلگرد بعد از انتخابات 

پیش بینی قیمت آهن با توجه به سیاست

بسیاری از افرادی که امید به کاهش قیمت آهن دارند از خرید دست می کشند و منتظر می مانند. کاهش خرید و فروش و راکد شدن بازار آهن باعث می شود تا بسیاری از افراد تصور کنند که قیمت آن کاهش پیدا کرده است. اما در واقع این تصور فقط یک جو کوتاه مدت است و در صورت عدم توافق دولت کشور ما با کشورهای آمریکایی و اروپایی امکان کاهش قیمت در بازار آهن و فولاد وجود نخواهد داشت.
این در صورتی است که تمامی دولت ‌های به کار آمده از جمله دولت های جناح چپ و راست همیشه دغدغه کنترل محصولات فولاد و آهن را داشته اند. اما به دلیل تحریم ‌های بالا و به دلیل مسائل سیاسی منطقه امکان کاهش قیمت آن تا به حال وجود نداشته است و تمامی افراد فعال در این زمینه شاهد افزایش صعودی قیمت آهن و فولاد بوده اند. تا جایی که بازار مسکن و ساخت و ساز این نیز با توجه به افزایش قیمت آهن و فولاد و میلگرد با قیمت های بسیار بالایی روبرو بوده است.
قبل از انتخابات ریاست جمهوری تا به حال زمزمه های زیادی برای بازگشت آمریکا به برجام وجود داشته است. به همین جهت بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب و کارها به امید متعادل شدن قیمت ها و ثبات آن ها هستند. اگر این اتفاقات روند مثبت طی کند امکان ثبات قیمت ‌ها وجود خواهد داشت.
اما در غیر این صورت با توجه به افزایش ناگهانی قیمت ارز و همچنین افزایش لیست تحریم ‌ها علیه ایران نه تنها هیچ‌ گونه روند کاهشی وجود نخواهد داشت، بلکه حتی ایجاد ثبات نیز برای این قیمت ‌ها تقریبا غیرممکن خواهد بود و تمامی افراد با افزایش صعودی و بیش از پیش این قیمت ها روبرو خواهند بود.

پیش بینی قیمت آهن با توجه به سیاست 

برای اطلاع از قیمت لحظه ای آهن آلات کافی است در هر ساعتی از شبانه روز به سایت آهن پخش مراجعه فرمایید. کارشناسان ما در آهن پخش همواره در حال به روز رسانی قیمت های آهن آلات گوناگون هستند تا شما بتوانید در هر زمانی با آگاهی بهترین انتخاب را داشته باشید.

به این مطلب امتیاز دهید
1 از 5 (1 امتیاز)