پروفیل لنگه دری چیست

پروفیل لنگه دری یکی از انواع پروفیل در و پنجره است. قبل از اینکه ببینیم پروفیل لنگه دری چیست، ابتدا به نام گذاری این پروفیل دقت کنید. این نام گذاری نشان می دهد که از آن برای چارچوب در استفاده می شود.
پروفیل لنگه دری را با نام پروفیل 508 نیز می شناسند. به طور کلی پروفیل های درب و پنجره در چهار دسته کلی طبقه بندی می شوند:

  • پروفیل سپری
  • پروفیل کلافی
  • پروفیل لنگه دری
  • زهوار

کاربرد پروفیل لنگه دری چیست؟

از پروفیل لنگه دری برای تولید چارچوب های درب به ویژه درب هایی از نوع پی وی سی استفاده می شود. برای تهیه پروفیل چارچوب های فرانسوی نیز از پروفیل لنگه دری استفاده می شود. پروفیل های لنگه دری می توانند برای تولید درب های فولادی و پنجره، گوشه پله ها، نرده های فولادی، گوشه دیواره های کارخانه و ... به کار گرفته شوند.
برای خرید پروفیل لنگه دری فروشگاه معتبر و مطمئن را انتخاب کنید. این نوع فروشگاه ها می توانند پروفیل لنگه دری را با قیمت مناسب به شما عرضه کنند. همچنین می توانند کالاهای خود را به شکل تضمین شده به مشتری ارائه نمایند.

کاربرد پروفیل لنگه دری چیست؟


مراحل تولید پروفیل لنگه دری چیست؟

خب در ابتدا باید بدانید ورق مناسب برای تولید پروفیل لنگه دری کدام است. پروفیل لنگه دری از ورق سیاه St37 تهیه می شود. چنین شیت هایی ابتدا در مسیرهای مشخصی از غلتک های نورد عبور داده می شوند و در فرم مورد نظر شکل می گیرند. آن گاه در ابعاد مورد نظر برش می خورند.
پروفیل لنگه دری به شکل مداوم مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بهره مندی و استفاده از این نوع پروفیل ها هیچ گاه محدود نمی شود. از این رو این نوع پروفیل ها باید با متریال مقاوم ساخته و به بازار عرضه شوند. در حال حاضر برای پروفیل لنگه دری از جنس فولاد استفاده می شود. فولاد فلز سبک مقاومی است و می تواند فشار و سختی زیادی را تحمل کند. به همین خاطر چنین متریالی در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
ابعاد تخمینی پروفیل لنگه دری با توجه به نیاز مشتری سفارش داده می شوند.

در روش دوم ساخت پروفیل های لنگه دری، پروفیل ها از بلوک های فلزی تهیه می شود. این بلوک ها داخل کوره شده و بعد از اینکه به دمای مطلوب مورد نظر رسید، به بخش نورد گرم داخل می شود. در ادامه نیز از غلتک های مخصوصی عبور داده شده و بعد از سرد شدن شیت، مجدداً از قسمت آنیل یا باز پخت عبور می نماید. در این فرآیند شیت سرد شده مجدداً تحت تاثیر نورد سرد قرار می گیرد و به ساختار نهایی خود تبدیل می شود.

پروفیل لنگه دری در ایران بر مبنای استاندارد ملی به شماره 7338 و 7336 و با توجه به استاندارد هندی IS 4351 تولید می شود.

بسته بندی پروفیل لنگه دری هم از مواردی است که بسیار حائز اهمیت است. این نوع پروفیل ها به کمک تسمه های مخصوص بسته بندی شده و ایمن سازی لازم در مورد آن ها رعایت می شود. در این بسته بندی، پلاک هایی بر روی بسته بندی قرار می گیرد که حاوی اطلاعات زیر می باشد.

  • شناسه پروفیل
  • شماره بسته
  • نشان یا نام تجاری تولید کننده پروفیل
  • نشان تأیید کنترل کیفیت

مراحل تولید پروفیل لنگه دری چیست؟ 

عوامل موثر بر قیمت پروفیل لنگه دری چیست؟

هر گونه نوسان قیمتی در بازار آهن و فولاد می تواند قیمت پروفیل لنگه دری را تحت تاثیر قرار دهد. این نوع تاثیر به شکل مستمر بر روی قیمت پروفیل لنگه دری تاثیر می گذارد. بنابراین پیش از اینکه اقدام به خرید پروفیل های لنگه دری کنید، باید از وضعیت قیمت آهن و فولاد اطلاع داشته باشید. در این صورت می توانید خرید موفق و مناسبی انجام دهید.
قیمت پروفیل لنگه دری تحت تاثیر عوامل مختلف مانند نرخ جهانی فولاد، نوسانات قیمت ارز و میزان عرضه و تقاضا قرار می گیرد.

 

به این مطلب امتیاز دهید
3 از 5 (1 امتیاز)