بهترین سقف شیروانی

سقف شیروانی از زمان معماری کلاسیک تمدن یونان و روم باستان در ساخت و ساز کاربرد داشته است و در معماری معاصر هنوز از سقف شیروانی استفاده می شود، اما معمولاً با برخی تغییرات سبک و موادی که با شرایط جدید انطباق دارند.  امروزه نمونه های متفاوتی از سقف های شیروانی با توجه به شرایط آب و هوایی اجرا می شود اما بهترین نوع سقف شیروانی دارای برخی ویژگی هاست تا علاوه بر ساخت و ساز اصولی، طراحی حرفه ای داشته باشد. در این مطلب از سایت آهن پخش به بررسی ویژگی های بهترین سقف های شیروانی می پردازیم. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت ورق رنگی مناسب برای سقف های شیروانی به فروشگاه اینترنتی آهن پخش مراجعه نمایید. در سایت آهن پخش قیمت ورق شیروانی و سایر انواع ورق بصورت روزانه، بروزرسانی می شود.

ویژگی های ظاهری بهترین سقف شیروانی

برخی از ویژگی های سقف های شیروانی که از لحاظ ظاهری اهمیت بیشتری دارند عبارتند از:

  • پیوستگی بین نما و سقف: برای این منظور، راه حل های جدیدی ارائه شده است که بدون از دست دادن زیبایی، سادگی را در ساختمان ها ایجاد می کند.
  • بدون لبه یا قرنیز: سقف شیروانی باید یک نمای کلی را تشکیل دهند و بدون پارگی و درز، باید یک ساختار یکپارچه ارائه دهد و نباید دارای زائده یا برجستگی اضافی باشد.
  • یکپارچگی مواد: طراحان به دنبال هماهنگی بین تمام قسمت های ساختمان هستند که بهترین سقف شیروانی باید از مواد یک دست ساخته شده باشد تا نتیجه بسیار چشم نوازی داشته باشد.
  • طرح های ساده و کاربردی: یک سقف شیروانی ایده آل باید طراحی حرفه ای و ساده ای داشته باشد و معماری ظاهری آن زیبا به نظر برسد.
  • تقارن: سقف شیروانی مناسب باید تقارن مناسبی در هر کدام از قسمت ها داشته باشد و تعادل خوبی ایجاد بکند اما بخاطر داشته باشید هیچ قانون مدونی در این راستا وجود ندارد.
  • ناودان پنهان: ناودان های کلاسیک ایجاد شده در سقف برای عبور باران باید در قسمت های مختلف به صورت مخفی تعبیه شده باشند.

سایر خصوصیات بهترین سقف شیروانی

سایر خصوصیات بهترین سقف های شیروانی به شرح زیر می باشد:

  • فضاسازی: سقف های شیروانی، مناسب برای ایجاد فضای زندگی بیشتر در خانه شما، مانند فضای اتاق زیر شیروانی، مناسب هستند. سقف شیروانی برای این منظور ایده آل ترین است که طرح سقف طاقدار آن، ارتفاع کف تا سقف بیشتری ایجاد می کند.
  • تهویه مناسب: در مناطقی که آب و هوای خنک تری دارند، سقف شیروانی باید امکان جریان هوای بیشتری را در خانه فراهم کند. سقف های شیروانی رطوبت اضافی گرما را از بین می برد علاوه بر این، با توجه به هر شرایط آب و هوایی، این طراحی سقف باعث تهویه خانه شما می شود.
  • پیشگیری از نشت: سقف شیروانی از هرگونه نشت در سقف یا جمع شدن برف بر سطح آن باید جلوگیری کند و به دلیل شیب آن، باران یا برفی که روی سطح آن می بارد سریع از بین می رود این باعث می شود سقف شیروانی برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی روزمره، عالی باشد بنابراین در هر شرایط آب و هوایی باید خشک باشد.
  • ساخت آسان: اجرای سقف شیروانی معمولا ساده است، بنابراین با هر نوع ساختمانی متناسب است و باید دستیابی به نیازهای فنی تعبیه شده در آن نیز راحت باشد.
  • مواد پایدار و مقاوم: سقف شیروانی با توجه به تغییرات دما در فصول مختلف و در زمان های متفاوت شب و روز باید از مواد باکیفیت و مقاوم ساخته شده باشد تا در برابر انقباض و انبساط پایدار باشد.
  • فضای مناسب: بهترین سقف شیروانی باید علاوه بر نمای شگفت انگیز دارای فضای مناسب بین سقف داخلی و بیرونی باشد.

به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)