قیمت ورق شیروانی رنگی در رشت

کارخانجات فولادی مستقر در استان های شمالی کشور حدود یک چهارم از ورق های فولادی مورد نیاز کشور را تامین می کنند. ورق رنگی شیروانی در شهرهای شمالی با توجه به شرایط اقلیمی آن ها و مرطوب بودن همیشگی هوا از تقاضای بالایی برخوردار است. این امر به دلیل استحکام و مقاومت بالای ورق گالوانیزه رنگی و فرم ها و رنگ های متنوع این ورق می باشد. بررسی های انجام شده در بازار فولاد برای تشخیص میزان تغییرات عرضه و تقاضا نشان دهنده نبود روند طبیعی در آن است. سال گذشته تحت سیاست دولتی کنترل قیمت و انقباض قیمت ها سپری شد اما در شرایط امروز قیمت برخی محصولات داخلی با قیمت صادراتی آن برابری می کند.
به نظر میاد حجم عمده معاملات بین تولید کنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان این بازار در حال انجام است و محصولات بعضاً از انباری به انبار دیگر منتقل می شوند و خروجی بازار مصرف واقعی به نسبت قبل کاهش داشته است. روند افزایشی قیمت ها آهسته در حال انجام است و با وجود توقف محسوس از سمت مصرف کنندگان به راه خود ادامه می دهد.

ورود به فصل چهارم سال در خطه شمالی کشور و شرایط جوی همراه آن نیازمند مدیریت و برنامه ریزی دقیق تولیدکنندگان و انبار داران است. اگر مدت خواب محصولات در انبار طولانی باشد احتمال آسیب دیدگی بسیار بالاست و این مساله اثرات سوئی در خرید و فروش و تعیین قیمت خواهد داشت. در نتیجه لازم است حجم و سرعت ورودی و خروجی انبار خود را به دقت بررسی کنید تا از گزند رسیدن به سرمایه پیش گیری شود. پیش بینی می شود در روزهای آینده با توجه به ثبات نسبی نرخ ارز قیمت انواع ورق موجود در بازار کشور و همچنین کالای پر مصرف ورق رنگی شیروانی در رشت بهتر مشخص شود.

به این مطلب امتیاز دهید
2 از 5 (10 امتیاز)