نمودار قیمت آهن شهریور 1400

اگرچه نمودار قیمت آهن شهریور ۱۴۰۰ در هفته اول دچار افت قیمت شد، قیمت محصولاتی چون مقاطع فولادی کاهش یافت، اما در هفته ‌های بعد به دلیل بالا رفتن دلار، قیمت محصولات فولادی نیز بالا رفت. در نهایت در هفته پایانی شهریور ۱۴۰۰ به دلیل کاهش قیمت دلار بازار آهن و فولاد نیز شاهد کاهش قیمت ‌ها بود. متأسفانه مشکلات دیگری نیز مانند کاهش قدرت خرید متقاضیان، باعث رکود در بازار فعلی آهن شده است. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت تیر آهن و سایر آهن آلات مور نیاز خود با آهن پخش همراه شوید.

  

عوامل مؤثر بر کاهش قیمت ‌ها در بازار آهن شهریور ۱۴۰۰

در ادامه به برخی از فاکتور ها و دلایل افت قیمت آهن در شهریور ۱۴۰۰ اشاره می کنیم:

  • کاهش قیمت دلار
  • کاهش جهانی قیمت مواد اولیه مانند سنگ آهن
  • نظارت دولت بر قیمت گذاری
  • مصوبات وزارت صمت
  • افزایش حجم عرضه در بورس کالا

 همه این عوامل سبب شدند تا قیمت محصولاتی چون میلگرد آجدار، میلگرد اصفهان، میلگرد بناب، قوطی پروفیل و ... دچار کاهش قیمت شوند. به طور کلی بازار آهن در شهریور ۱۴۰۰ ثباتی نداشت و به دلیل روند نزولی که شاهد آن بود، بسیاری از نوردکاران ناچار شدند قیمت میلگرد را کاهش دهند تا برای صادرات محصولات خود دچار مشکل نشوند و بتوانند تیکه صادراتی دریافت کنند.
بررسی شرایط بازار آهن در شهریور ۱۴۰۰: در شهریور ماه ۱۴۰۰ پس از رفع شدن مشکلات مربوط به جیره بندی برق، قیمت مقاطع فولادی کاهش یافت؛ بنابراین این کاهش قیمت، در مقایسه با افزایش قیمت بی سابقه مقاطع فولادی و میلگرد در هفته اول شهریور شوک بزرگی برای بازار آهن بود. روند کاهش قیمت میلگرد و تیرآهن به قدری بود که قیمت آن ها به 15000 تومان هم رسید. عوامل زیادی دست به دست هم دادند تا در هفته های پایانی شهریور کاهش چشمگیری در قیمت مقاطع فولادی کشور صورت بگیرد. محصولاتی مانند میلگرد و تیرآهن به ترتیب شاهد کاهش 13 درصدی و 10 درصدی بودند. نبشی نیز جز مقاطع فولادی بود که نسبت به ماه قبل از شهریور از 18300 تومان به 16300 تومان و حتی محصولات برخی کارخانه ها مانند آریان فولاد نیز به 16250 تومان رسید قوطی پروفیل یکی از مقاطع فولادی بود که قیمت آن در ماه قبل بسیار افزایش داشته بود اما در شهریور ۱۴۰۰ این محصول نیز حدود ۲۵۰۰ تومان نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرد

گزارش وضعیت آهن آلات شهریور ۱۴۰۰

خرید مقاطع فولادی نیاز به تحقیق و بررسی دارد. فروشنده های معتبری نظیر آهن پخش هستند که می‌ توانند پس از تحلیل وضعیت بازار، پیش بینی های لازم را انجام دهند و به طور صحیح گزارش وضعیت آهن آلات شهریور ۱۴۰۰ را مورد بررسی قرار دهند. تحقیق و بررسی موجب می‌ شود تا افراد قبل از خرید از قیمت های حدودی اطلاع پیدا کنند. با توجه به نظارت شدید دولت بر بازار آهن و مصوبات وزارت صمت برای عرضه محصولات، پیش ‌بینی می ‌شود پس از شهریور ۱۴۰۰ کنترل جدی تری بر قیمت فولاد وجود داشته باشد. همین امر نیز موجب ثبات قیمت‌ ها شده و افزایش تقاضا برای خرید آهن آلات را در پی خواهد داشت. اگرچه با توجه به کاهش بودجه عمرانی دولت پیش‌بینی می ‌شود که در سال ۱۴۰۰ مجریان طرح ‌های عمرانی دولتی متقاضی محصولات فولادی نباشند و به دلیل کاهش ساخت و ساز ها تقاضای زیادی برای آن را در بازار مشاهده نشود.

گزارش وضعیت آهن آلات شهریور 1400

تحلیل نمودار قیمت آهن در شهریور ۱۴۰۰: بررسی گزارش وضعیت آهن آلات شهریور ۱۴۰۰ نشان می‌ دهد که افزایش و کاهش قیمت آهن تأثیر زیادی بر نوسان قیمت در صنایع مرتبط دارد و نوسانات قیمت آهن نیز خود به طور مستقیم با تغییرات نرخ ارز ارتباط دارد. این امر خود موجب رکود بازار و کاهش تقاضا می شود. تحلیل نمودار قیمت آهن در این ماه نشانگر این امر است که تغییر دولت و روی کار آمدن دولت جدید و همچنین نظارت دقیق بر بازار آهن سبب شد تا قیمت ها کاهش چشمگیری داشته باشند؛ اما به دلیل تورم شدیدی که گریبان گیر اقتصاد کشور شده است، پیش بینی دقیق برای ماه های آینده امکان پذیر نیست؛ بنابراین توصیه می شود، متقاضیان خرید حتماً از کارشناسان و تحلیل گران فعال در حوزه فولاد همچون مجموعه آهن پخش کمک بگیرند تا بتوانند با توجه به نمودار قیمت آهن و تحلیل داده ها خرید موفقی داشته باشند.

به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)