فرق گالوانیزه با آهن

برای بررسی فرق بین گالوانیزه و آهن بهتر است ابتدا به بررسی هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم تا تفاوت های میان این دو بیشتر ملموس باشد. در آهن پخش شما می توانید لیست قیمت آهن آلات گوناگون از جمله قیمت ورق گالوانیزه را مشاهده نمایید و در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان آهن پخش تماس حاصل نمایید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت تیر آهن و سایر آهن آلات مور نیاز خود با آهن پخش همراه شوید.

بررسی ویژگی های آهن

آهن یکی از عناصر شیمیایی جدول مندلیف است، این عنصر دارای سطحی صاف و نقره ای است که در مجاورت هوا با آن ترکیب شده و به رنگ قرمز مایل به قهوه ای تبدیل می شود. همان طور که می دانید آهن جزو مهمترین عناصر موجود در پوسته زمین است همچنین از عناصر درونی زمین نیز محسوب می شوند. آهن و مشتقات آن از پرکاربردترین فلزاتی هستند که امروزه در اکثر صنعت ها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی معتقدند آهن به دلیل ساختار مقاومی که دارد به رنگ و روکش برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی نیاز ندارد اما این باور کاملا غلط بوده و آهن به سادگی با اکسیژن هوا ترکیب می شود که همین امر به خوردگی و زنگ زدن آهن کمک می کند. آهن در صنایع مختلف مورد استفاده می باشد که برخی از کاربردهای آن عبارت است از: ساخت اسکلت انواع ساختمان، ساخت ریل راه آهن، صنایع کشتی سازی، ساخت بدنه اتومبیل و غیره. از سنگ آهنی که از معادن استخراج می شود، فرآورده های بسیاری تولید می شود که می توان آن ها را به این صورت تقسیم بندی کرد: چدن، چدن سفید، چدن چکش خوار، آهن خام، فولاد، آهن نرم و ...

بررسی ویژگی های آهن

بررسی ویژگی های گالوانیزه

در واقع منظور از گالوانیزه ورق های فولاد معمولی است که روکشی از فلز روی (Zinc) دارند، دلیل استفاده از این روکش ها جلوگیری از خوردگی است زیرا فولاد از آهن ساخته شده و در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت زنگ می زند، این زنگ زدگی به مرور زمان بیشتر شده و بخشی از فولاد را تا نقطه شکست می خورد. این ورق ها در صنایع مختلف کاربردهای بسیاری دارند و به دلیل پوشش مقاومی که نسبت به رطوبت و اکسیژن دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. زمانی که ورق فولاد را با روی پوشش می دهند، ورق گالوانیزه تولید می شود، این پوشش به گونه ای می باشد که بسیار مقاوم می باشد و از این رو استفاده از ورق های گالوانیزه مقرون به صرفه خواهد بود. در فرآیند گالوانیزه کردن فولاد عناصر فلزی به صورت کاملا یکسان و میکروسکوپی در سطح پخش می شوند که همین امر کمک می کند محصول تولید شده ظاهر یکنواختی داشته باشد. از کاربردهای ورق گالوانیزه می توان به مواردی مثل ساخت انواع پل، سقف منازل، اتومبیل سازی و غیره اشاره نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ورق گالوانیزه به مقاله انواع ورق گالوانیزه در آهن پخش مراجعه کنید.

تفاوت گالوانیزه با آهن

گالوانیزه در مقابل خوردگی و آب و هوای نامطلوب مقاومت بالاتری نسبت به آهن داشته در عین حال وزن سبک تری دارد اما آهن سنگین تر بوده و پایداری بیشتری از خود نشان می دهد از این رو مناسب پروژه های عظیم با تجهیزات ضخیم و سنگین است. در واقع آهن و گالوانیزه تفاوت های بسیاری با هم دارند و با توجه به ویژگی هایی که دارند برای کاربردهای گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر قیمتی گالوانیزه به دلیل استحکام کمتر نسبت به آهن قیمت پایین تری دارد در نتیجه توصیه می شود از آن ها برای پروژه هایی که محدودیت بودجه دارند و به استحکام بالا نیازی ندارند، استفاده شود.

به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)