محاسبه آنلاین وزن فلزات

یکی از نکات مهمی که در هنگام ساخت و ساز و یا خرید فلزات مختلف نظیر آهن و میلگرد باید به آن دقت کرد، وزن این مواد است. برای این که بتوانید وزن فلز مورد نیاز خود را تخمین بزنید، می توانید از فرمول های محاسباتی استفاده کنید. با این حال، با استفاده از ابزار آنلاینی که در اختیار مشتریان و بازدیدکنندگان آنلاین سایت ها قرار داده می شود، محاسبه آنلاین وزن فلزات، ساده تر خواهد بود. در این مقاله در مورد محاسبه آنلاین وزن فلزات اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم.

جدول وزن فلزات چیست

از مهم ترین خواص هر ماده ای می توان به چگالی آن ماده اشاره کرد. فلزات مختلف، چگالی متفاوتی دارند که خواص آن ها را تعیین می کند. این خاصیت برای محاسبه وزن فلزات نیز مهم است. تعداد فلزات کاربردی که امروزه در مصارف ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، زیاد است به همین دلیل، جدولی تحت عنوان جدول وزن آهن آلات در دسترس افراد قرار داده شده است که می توان چگالی، ابعاد و خواص دیگر یک فلز خاص را از آن استخراج نمود. اهمیت جدول وزن فلزات بسیار زیاد است؛ به طوری که بسیاری از سازه های پیشرفته ای که امروزه برای مقاصد مختلف ساخته می شوند با تمرکز بر همین جدول طراحی شده اند همچنین، با استفاده از این جدول به خوبی می توان قیمت و هزینه مواد اولیه یک سازه را تخمین زد. آلومینیوم، ورق (نورد گرم) سیاه، قوطی پروفیل، ناودانی، نبشی، تیرآهن، ورق استیل، ورق (نورد سرد) روغنی، ورق گالوانیزه از جمله محصولات فلزی پرکاربردی هستند که هر کدام جدول وزن خاص خود را دارند. به علاوه، ابعاد انواع مختلف آن ها نیز در این جدول قید شده است.

محاسبه آنلاین وزن فلزات چگونه انجام می شود

برخی از سایت ها این ابزار را در اختیار شما قرار می دهد تا بدون نیاز به جدول وزن فلزات و آهن آلات، وزن فلز مورد نظر خود را محاسبه کنید. برای این که بتوانید به وزن مورد نیاز خود دست یابید، باید ابتدا گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس بر اساس مشخصات محصول که در اختیار ابزار محاسباتی قرار دارد، وزن فلز محاسبه و به شما نشان داده می شود.
نکته ای که وجود دارد این است که عمده فلزاتی که در ساختمان سازی و صنعت به کار می روند، آهن و فرآورده های آهنی هستند. از طرفی، بقای صنایعی مانند خودرو سازی و ساخت و ساز به شدت به مصنوعات فلزی بستگی دارد که در ساخت آن ها به کار می رود. در صورتی که در ساخت یک سازه از حجم بالایی از فلزات استفاده گردد، وزن مقاطع فولادی، می تواند وزن سازه و هزینه ای که برای ساخت آن صرف می شود را به شدت افزایش دهد بنابراین لازم است تا در هنگام طراحی یک سازه با هر نوع کاربردی، ابتدا حجم فلز مورد نیاز برای ساخت آن، توسط مهندسین و طراحان تخمین زده شود سپس با توجه به جدول وزن آهن آلات، باید مقدار فولادی که برای ساخت سازه لازم است را به صورت حدودی محاسبه کنند لازم به ذکر است که معمولا اختلاف مقدار محاسبه شده با مقدار واقعی بسیار ناچیز خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید
1 از 5 (1 امتیاز)