پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1400

در سال 1399 بیماری کرونا یکی از موارد پیش بینی نشده ای بود که منجر به افزایش بیکاری گردید همچنین، فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها و بازی های بورسی که سرمایه بسیاری از افراد را به مرز نابودی کشاند از جمله عوامل دخیل در اوضاع نابسامان اقتصادی مردم به شمار می روند. با این حال، قیمت آهن در سال 1399 به طور چشمگیری (بیش از دو برابر) افزایش یافته و تبعات زیادی در پی داشت. ناگفته نماند که عوامل داخلی و خارجی زیادی در این امر دخالت داشتند که باید به طور جداگانه به هر کدام از آن ها پرداخت. در این مقاله از سایت آهن پخش قصد داریم به عوامل موثر بر پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1400 بپردازیم.

عوامل موثر بر پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1400

میلگرد همواره به عنوان یکی از پرمصرف ترین کالاهایی شناخته می شده که در ساخت ساختمان و سازه های عمرانی نقش اساسی دارد. بر همین اساس، شرایط جوی و افزایش ساخت و ساز در برخی بازه های زمانی از سال، منجر به تغییرات عمده در قیمت آن خواهد شد، البته چون همیشه حوادث ناگهانی نیز رخ می دهند، تنها می توانیم بر اساس عواملی که در دست داریم در مورد پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1400 نظر دهیم. تورم و قیمت دلار دو عامل اصلی در تعیین قیمت میلگرد هستند که باید حتما در پیش بینی قیمت میلگرد در نظر گرفته شوند. برای اطلاع از ارزانترین قیمت میلگرد با کارشناسان فروش آهن پخش تماس حاصل نمایید.

نحوه پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1400

قیمت هایی که با استفاده از مدل ها برای میلگرد در آینده پیش بینی می شوند بر اساس ارتباط قیمت های گذشته میلگرد و فاکتورهایی مانند هزینه مواد اولیه فولاد، هزینه انرژی و دیگر مشخصه ها به دست می آیند. این داده ها با کمک روش ها و داده های آماری به یکدیگر مرتبط شده و به پیش بینی قیمت میلگرد در آینده کمک می کنند. گسترش صنعت ساخت و ساز و رشد سریع آن در آسیا و اقیانوسیه منجر به افزایش نرخ میلگردهای فولادی شده است البته شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا تا حد زیادی رشد بازارها را به تعویق انداخته و منجر به شرایط پیچیده اقتصادی شده است با این حال، غیر از ساخت های مسکونی، ساخت های غیرمسکونی مانند بناهای مذهبی، تجاری، هتل ها و ساختمان های آموزشی و تفریحی در سراسر دنیا هم خواهان حجم بالایی از میلگردهای فولادی هستند. به این ترتیب، به نظر می رسد که میلگرد در سال 1400 در آسیا و اقیانوسیه رشد بی نظیری داشته باشد.

روند تغییرات قیمت میلگرد در سطح جهانی چگونه خواهد بود

برای این که بتوان قیمت فولاد و میلگرد در جهان را به صورت میانگین محاسبه کرد، باید میانگین حسابی قیمت آن ها در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا را محاسبه نمود در اصل، باید قیمت جهانی میلگرد با استفاده از ارزهای چند کشور جمع گردد و در نهایت به دلار آمریکا تبدیل شود. پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1400 به کمک مدل های اقتصادی نشان می دهد که قیمت میلگرد در سطح جهانی حدود 6 درصد افزایش خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید
4 از 5 (1 امتیاز)