وزن سپری

پروفیل سپری یا به عبارت دیگر پروفیل T که در زبان لاتین آن را تحت عنوان T-Profile می شناسند، یکی از پر استفاده ترین و کاربردی ترین مقاطع مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز می باشد. پروفیل سپری را غالبا به منظور تولید انواع مختلف درب و پنجره، اتصالات پل ها به ستون ها، ساخت ستون و خرپا، تولید سازه های فلزی، ساخت اسکلت گلخانه ها و تولید سقف های شیشه ای به کار می گیرند.
پروفیل های سپری که معمولا ابعاد مقطع آن ها گوناگون است، دارای طولی به اندازه 6 متر هستند. ضخامت این دسته از پروفیل ها مابین 0.9 میلی متر تا 2.5 میلی متر است. لازم به ذکر است که پروفیل های دارای ضخامت 2 میلی متر کاربردی ترین انواع پروفیل هستند.
جالب است بدانید که سایز لبه سپری را بر حسب میلی متر بیان می کنند. اندازه این لبه غالبا با اندازه دیواره ها مساوی می باشد. برای مثال در صورتی که سایز لبه سپری برابر 100میلی متر باشد، آن را سپری نمره ده می نامند.
این پروفیل پر کاربرد را که ظاهری T مانند دارد، غالبا به صورت فابریک و پرسی تهیه می کنند. اما بعضی مواقع عدم وجود تولیدات فابریک و پرسی موجب می شود که تولید کنندگان روند متداول دیگری را بدین منظور به کار بگیرند. در این روند تیرآهن های موجود را به شکل طولی از بخش وسط آن برش داده و با استفاده از آن سپری می سازند.

وزن سپری
سپری های موجود در بازار را با توجه به ظاهر آن ها در دو دسته لبه گرد و لبه تیز دسته بندی می کنند. جالب است بدانید که پروفیل های لبه گرد، دارای سایز 30 الی 140 میلی متر می باشند. این در حالی است که اندازه سپری های لبه تیز، 20 الی 40 میلی متر است. لازم به ذکر است که با توجه به نیاز مشتری، این سپری ها در کشور ما در ابعاد گوناگونی تولید می شود. البته طول استاندارد این پروفیل ها 6 و 12 متر است.

قیمت و وزن سپری آهنی

سپری یا همان پروفیل T که از پر کاربرد ترین مقاطع در ساختمان سازی است، وزن های گوناگونی دارند. طول، چگالی و سایز این محصولات می توانند بر وزنشان تاثیر بگذارند. سپری ها از جان و بال باریک در سایزهای بلند تولید می شوند. سپری استاندارد از دو صفحه با عرض کم و عمود بر یکدیگر تشکیل شده اند، هر چقدر وزن این محصول افزایش پیدا کند؛ قیمت هم به دنبال آن روند صعودی پیدا می کند. قیمت این محصولات به موارد بسیاری بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به بازار جهانی فولاد، بازار ارز، نرخ دلار و... اشاره کرد.
کیفیت سپری آهنی نیز از عوامل موثر بر قیمت آن است. هر چقدر از مواد اولیه مرغوب تری برای تولید این محصولات استفاده شود، طول عمر و کارایی این کالا بیشتر، و در ازای آن هزینه بیشتری باید برایش پرداخت کرد. در پخش آهن می توانید این محصولات را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در این مجموعه تماس بگیرید.

t-profile-weight1.jpg

بهترین قیمت سپری در آهن پخش

کاربرد سپری

همان گونه که پیش تر اشاره کردیم، این دسته از پروفیل ها را غالبا به منظور ساخت درب ها و پنجره های مختلف، اتصال پله ها به ستون ها، تولید و ساخت سازه های فلزی پر استفاده و تولید ستون و خرپا مورد استفاده قرار می دهند. پروفیل های سپری را همچنین در تولید اسکلت گلخانه ها، تولید اسکلت سقف ها و نماهای شیشه ای و نورگیرهای زیر زمین به کار می گیرند. یکی از مهم ترین موارد استفاده این گروه از پروفیل ها، استفاده از آن ها به عنوان مهار کننده ساختمان و نیز در صنعت سد سازی می باشد.

استانداردهای پروفیل سپری

سپری ها دارای استاندارد های متعارفی هستند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

  • DIN EN 10055
  • DIN59051
  • DIN1022

 

انواع سپری

این دسته از پروفیل ها که مقاطعی بسیار کاربردی هستند، عمدتا از جنس های مختلفی تولید می شوند. برای نمونه می توان به پروفیل های ساخته شده از آهن، مس، آلومینیوم، برنج و استیل اشاره کرد.

وزن سپری

وزن پروفیل سپری

این نوع پروفیل یکی از کاربردی ترین مشتقات فلز می باشد که عمدتا در صنایع ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. عوامل گوناگونی بر وزن سپری تاثیر می گذارند که از جمله آن ها می توان به طول، سایز و چگالی آن اشاره نمود. در جدول زیر وزن گروهی از این پروفیل ها بر حسب طول 6 متر محاسبه شده است. توجه داشته باشید که این جدول مربوط به پروفیل های ساخته شده از جنس آهن که دارای چگالی 7.86 است، می باشد.

 ردیف  سایز سپری آهنی  وزن هر شاخه سپری آهنی 6 متری بر حسب کیلوگرم
 1  2  5.5 کیلوگرم
 2  2.5  8 کیلوگرم
 3  3  10.5 کیلوگرم
 4  3.5  14 کیلوگرم
 5  4  17.5 کیلوگرم
 6  4.5  22 کیلوگرم
7 5 26 کیلوگرم
8 6 37.5 کیلوگرم
9 7 50 کیلوگرم
10 8 62 کیلوگرم
11 9 80 کیلوگرم
 12  10 98 کیلوگرم 

 

گفتنی است در صورتی که مایل هستید وزن هر یک از پروفیل های دارای سایز معین فوق الذکر را برای طول واحد آن یعنی یک متر به دست آورید، وزن مورد نظر را بر 6 تقسیم نمایید.

وزن سپری

به این مطلب امتیاز دهید
3 از 5 (13 امتیاز)

سوالات متداول وزن سپری

وزن سپری به صورت دقیق چگونه محاسبه می شود؟

جدول وزن پروفیل سپری به صورت کامل در همین مقاله از وبسایت آهن پخش قابل مشاهده است. همچنین شما می توانید جهت محاسبه دقیق وزن سپری در ابعاد دلخواه از فرمول زیر استفاده نمایید.

وزن سپری=(ضخامت بال سپری* اندازه بال سپری)+(ضخامت جان سپری*اندازه جان سپری)*طول شاخه سپری* 7850

چه عاملی باعث تفاوت وزن سپری در سایز یکسان است؟

اختلافات جزئی در ضخامت یا طول و همچنین چگالی مواد اولیه باعث می شود که وزن سپری تولید شده با سایز یکسان در کارخانجات مختلف و حتی سپری یکسان از یک کارخانه با یکدیگر تفاوت داشته باشد. اما این اختلاف وزن به حدی نیست که نتوان از آن چشم پوشی کرد.

وزن سپری چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟

با توجه به این که تمامی مقاطع آهنی برحسب وزن به فروش میرسند، پس می توان گفت مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت سپری، وزن سپری است. شما می توانید بروزترین قیمت انواع آهن آلات از جمله سپری را در وبسایت آهن پخش مشاهده نمایید.