تیرآهن فایکو چیست؟

از مهمترین مصالح پر کاربرد در صنعت ساخت و ساز تیرآهن فایکو است. این محصول پر کاربرد از خانواده آهن آلات است و در تولید آن مرغوب ترین و ایده آل ترین آلیاژ فولاد به کار می رود. دلیل کیفیت بالای این محصول، رعایت استاندارد های تولید در فرایند ساخت آن است.

تیرآهن فایکو توسط شرکت فایکو تولید می شود. این شرکت محصول های خود را در شمال کشور در استان مازندران تولید می کند. بهره برداری این شرکت به سال ۱۳۹۳ باز می گردد‌. شرکت فایکو در تولید این محصول سایز های متنوعی را در نظر گرفته است که از سایز ۱۴ شروع می شود و تا سایز ۲۴ ادامه دارد. این شرکت با در نظر گرفتن بلندی هر تیرآهن به اندازه ۱۲ متر، سعی کرده است در تمام شرایط ساخت و ساز این تیرآهن جوابگو نیاز مشتریان باشد.

آنچه سبب معروف شدن تیرآهن فایکو شده است تست های متعدد انجام شده برای سنجش کیفیت و استحکام آن است. در واقع آزمایش های سنجش و کنترل مرغوبیت و استحکام محصول، توسط قسمت کنترل کیفی با نهایت دقت انجام می شود. برای آشنایی بیشتر با این محصول با ما در این مقاله از آهن پخش همراه باشید.

نحوه تشخیص تیرآهن فایکو

شما در بازار می توانید انواع مختلفی از تیر آهن را بیابید. اما چگونه می توان تیرآهن فایکو را از دیگر محصولات مشابه تشخیص داد. در واقع هر شرکت یا کارخانه دارای یک برند مختص به خود است. این برند همان علائم و حروف اختصاری است که در زمان تهیه هر محصول بر روی آن ها حکاکی می شود و شما می توانید روی محصول آن را مشاهده کنید. این برند، محصول یک شرکت را از دیگر شرکت ها متمایز می سازد.

تیرآهن فایکو دارای علامت اختصار FAICO است. همه تولیدات شرکت فولاد البرز ایرانیان علامت اختصاری FAICO بر روی آن ها حک شده است. اگر خریدار این محصول هستید باید دقت کنید این محصول در شکل شاخه ای وارد بازار می شود. شما می توانید ابتدا قیمت محصولات مشابه را استعلام بگیرید و با مقایسه نرخ آنها با این محصول اقدام به خرید نمایید.

آنچه در زمان خرید شاخه تیرآهن فایکو دارای اهمیت است، نداشتن زدگی، خمیدگی و ساییدگی یا خودخوری (زنگ زدگی) است. داشتن وزن ایده آل و استاندارد شاخص مهم این محصول در زمان تولید است. همچنین به دلیل داشتن سطح یکنواخت در تمام نقاط این محصول، مقاومت و مرغوبیت آن در کل شاخه یکسان است.

از مشخصات فنی تیرآهن فایکو می توان به تمام اتوماتیک بودن فرایند تولید آن اشاره کرد. این مزیت سبب شده است ترکیب های شیمیایی فرایند تولید و مزیت های مکانیکی و متالورژی آن ایده آل باشد. همچنین آنالیز و کنترل این محصول به آسانی انجام شود. وجود قابلیت های این محصول سبب شده است در بازار به آسانی بتوانید آن را تهیه کنید و تشخیص آن به آسانی صورت گیرد.

نحوه تشخیص تیرآهن فایکو

معرفی شرکت فایکو و محصولات تولیدی آن

تیرآهن فایکو توسط شرکت تولیدی فولاد البرز ایرانیان تولید می شود. این شرکت بیشتر با نام تجاری فایکو شناخته شده است. شرکت البرز ایرانیان با بهره گیری از روش نورد گرم در تولید محصول های خود در بخش خاورمیانه و ایران تکتاز است. همچنین به دلیل مرغوب بودن محصول این کارخانه، علاوه بر داخل کشور متقاضی خارج از کشور را نیز جذب خود کرده است.

دفتر کار کارخانه البرز ایرانیان در سال ۱۳۹۳ در ۱۵ کیلومتری جاده ساری مشهد راه اندازی شده است. این کارخانه در راه اندازی تجهیزاتش دو خط تولید تمام اتوماتیک با ظرفیت تولید ۷۵۰۰۰۰ تن در هر یک از خط های تولید فعالیت خود را شروع کرده است. به نحوی که طی کمتر از یک دهه توانسته است در بین تولیدکنندگان فولاد بی رقیب باشد. از محصولات تولید شده توسط شرکت فایکو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تیرآهن فایکو

این کارخانه این محصول را در دو نوع تولید می کند از جمله نوع ساده کربنی و نوع کم آلیاژ که در تولید آنها استاندارد های IPE, IPN و IPB به صورت اصولی و دقیق اجرا شده است. این محصول در شکل هاش انگلیسی با ظرفیت ۱۵۰۰۰۰ تن در سال صورت می گیرد. آلیاژ هایی چون ST52, ST37 و ST44 فولاد های کاربردی در ساخت تیرآهن است.

معرفی شرکت فایکو و محصولات تولیدی آن

میلگرد های ساختمانی و صنعتی

به جز تیرآهن فایکو، میلگرد های تولید شده توسط شرکت البرز ایرانیان از استاندارد های جهانی معتبری برخوردار است. از جمله این استانداردها می توان به JIS G 3112, A615, ASTM, A615M, DIN488 و استاندارد ملی INSI3132 اشاره کرد. تنوع زیاد تولید میلگرد ها در آج های آنها است. از نمونه محصولات میلگرد این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. میلگرد آجدار دوکی
  2. میلگرد آجدار یکنواخت
  3. میلگرد آجدار AJ400
  4. میلگرد آجدار AJ500

ضخامت میلگرد ها از ۸ میلی متر شروع می شوند و تا ۳۲ میلی متر ادامه دارند. ظرفیت این کارخانه برای تولید میلگرد چیزی حدود ۷۰۰۰۰۰ تن در طول سال است. قابل توجه است علامت نام تجاری FAICO بر روی تمام میلگرد ها حک شده است.

به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)