تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز

تیرآهن یکی از مصالح ساختمانی است که تاثیر بسیار زیادی روی مقاومت ساختمان ها دارد. با توجه به اینکه برای ساخت انواع ساختمان ها نیاز به استفاده از تیرآهن است، شرکت ها و کارخانه های مختلفی اقدام به تولید تیرآهن در ایران می کنند. دو کارخانه معتبر تولیدکننده انواع تیرآهن، کارخانه ذوب آهن اصفهان و کارخانه اهواز هستند. بسیاری از افراد در مورد تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز ابهامات بسیار زیادی دارند. اگر شما هم می خواهید بیشتر در مورد تفاوت های تیرآهن اهواز و اصفهان بدانید، در ادامه این مقاله از آهن پخش همراه ما باشید.  

مقایسه و نحوه تشخیص تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز

شرکت تولید تیرآهن ملی اهواز و شرکت ذوب آهن اصفهان، هر دو در زمینه تولید تیرآهن های باکیفیت بسیار فعال هستند. اگرچه معمولا تیرآهن های تولید شده در اصفهان دارای کیفیت بالایی هستند؛ اما به هر حال هر دوی این تیرآهن ها می توانند برای رفع نیازهای ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرند. تفاوت های تقریبا زیادی میان تیرآهن اصفهان و اهواز وجود دارد؛ اما بهترین راهکار برای تشخیص تیرآهن اصفهان و اهواز این است که این تیرآهن ها را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. البته روی بال تیرآهن های اصفهان یک عبارت ESCO درج شده که تشخیص این تیرآهن را ساده تر کرده است. برای اینکه درک بهتری از تفاوت های میان تیرآهن اصفهان و اهواز داشته باشید، از چندین جنبه این تفاوت ها را بررسی می کنیم.

  • وزن تیرآهن ها. یکی از مهم ترین تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز، وزن است. تیرآهن های تولید شده در شرکت ذوب آهن اصفهان دارای وزن بیشتری نسبت به تیرآهن های تولید شده در شرکت ملی اهواز است. به همین خاطر، معمولا تیرآهن های اصفهان با کیفیت تر از تیرآهن های اهواز شناخته می شوند.
  • قیمت تیرآهن اصفهان و اهواز. با توجه به اینکه وزن تیرآهن اصفهان بیشتر از وزن تیرآهن اهواز است، قیمت خرید تیرآهن اصفهان نیز بیشتر از قیمت خرید تیرآهن اهواز است.
  • استانداردهای تولید تیرآهن. کارخانه تولید تیرآهن اهواز از دو استاندارد به نام های IPE و INP برای تولید تیرآهن استفاده می کند؛ اما کارخانه تولید تیرآهن اهواز فقط از استاندارد IPE استفاده می کند.
  • تفاوت در آلیاژ. هر یک از کارخانه های تولید کننده تیرآهن اصفهان و اهواز از آلیاژهای متفاوتی برای ساخت تیرآهن استفاده می کنند. این موضوع نیز می تواند باعث بروز تفاوت های بسیار زیادی در کیفیت و حتی جنس و مقاومت تیرآهن ها شود.
  • کیفیت تیرآهن. کارخانه ذوب آهن اصفهان با تولید بهترین تیرآهن ها، به شما امکان خرید تیرآهن های باکیفیت را می دهد. تیرآهن هایی که در کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می شوند، باکیفیت تر از تیرآهن های اهواز هستند.
  • تنوع سایز. سایز و اندازه تیرآهن اصفهان و اهواز با هم متفاوت است. کارخانه ذوب آهن اقدام به تولید تیرآهن های مختلف در سایز 12 تا 30 می کند؛ اما کارخانه تولید تیرآهن اهواز اقدام به تولید تیرآهن با سایز 14 تا 22 می کند.

مقایسه و نحوه تشخیص تفاوت تیرآهن اصفهان و اهواز

تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن

تیرآهن فایکو نیز یکی از انواع تیرآهن های موجود در بازار است که کیفیت مرغوبی دارد و می تواند مانند تیرآهن اهواز برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرد. تیرآهن فایکو نیز مانند تیرآهن اهواز با تیرآهن ذوب آهن تفاوت های بسیار زیادی دارد. برای اینکه بتوانید بیشتر با تفاوت های تیرآهن فایکو و ذوب آهن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

  • کیفیت تیرآهن. همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، تیرآهن ذوب آهن باکیفیت ترین تیرآهن تولید شده در کشور ایران است. بنابراین، از لحاظ کیفیت، باز هم تیرآهن اصفهان بهتر از تیرآهن فایکو است.
  • سایز تیرآهن. تیرآهن های تولید شده در شرکت ذوب آهن از سایز 12 تا 30 تولید می شود. اما تیرآهن فایکو از 14 تا 24 تولید می شود. بنابراین، تنوع سایزهای تیرآهن تولید شده در شرکت ذوب آهن بیشتر است.
  • قیمت تیرآهن. قیمت تیرآهن فایکو و ذوب آهن با هم متفاوت است. تیرآهن هایی که در شرکت ذوب آهن تولید می شوند دارای وزن بیشتری هستند و کیفیت آلیاژ و ترکیبات به کار رفته در این تیرآهن ها بیشتر است. به همین خاطر، قیمت تیرآهن اصفهان بیشتر از قیمت تیرآهن فایکو است.
  • تنوع آلیاژ و ترکیبات به کار رفته. تیرآهن های تولید شده در ذوب آهن اصفهان دارای تنوع آلیاژی بسیار بیشتری هستند. به همین خاطر، معمولا می توان این تیرآهن ها را بر اساس نیاز هر ساختمان و تحت شرایط های مختلف مورد استفاده قرار داد.

تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن

  • کاربرد تیرآهن. تیرآهن های فایکو به دلیل داشتن آلیاژ خاص و ترکیبات ویژه، می توانند برای مکان های مرطوب مورد استفاده قرار گیرند. بدیهی است که تیرآهن های فایکو می توانند مقاومت بیشتری در برابر رطوبت داشته باشند. به همین خاطر، این تیرآهن ها محبوبیت بسیار زیادی برای ساختمان سازی در مناطق مرطوب دارند. با این حال تیرآهن های ذوب آهن به دلیل نداشتن این خصوصیت، بهتر است که برای مناطق بسیار مرطوب مورد استفاده قرار نگیرند. البته به لطف آلیاژهای متفاوت و متنوع تیرآهن اصفهان، می توان این تیرآهن را برای هر منطقه ای استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع تیرآهن با کارشناسان ما در آهن پخش تماس حاصل فرمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
5 از 5 (1 امتیاز)