پیش بینی قیمت میلگرد در دولت رئیسی

میلگرد به همراه تیر آهن از جمله مقاطع فولادی بسیار پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی و پروژه ‌های عمرانی به شمار می ‌آید. رونق ساخت و ساز می تواند تاثیر مستقیم روی قیمت این محصول داشته باشد. از آن جایی که دولت رئیسی قبل از سرکار آمدن وعده های زیادی در زمینه ساخت و ساز مسکن داده بود، پیش بینی شده است که قیمت میلگرد و مقاطع فولادی نیز دستخوش تغییر شود. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت تیر آهن و سایر آهن آلات مور نیاز خود با آهن پخش همراه شوید.
در اوایل دولت رئیسی قیمت میلگرد با شیب بسیار ملایمی افزایش پیدا کرده بود، اما این افزایش در حد بسیار ناچیز بوده است. غالبا افزایش قیمت فولاد و میلگرد به دلیل قطعی های مکرر برق بوده است. قطعی‌ برق باعث کند شدن روند تولید این محصول و تعطیل شدن موقت کارخانجات فولاد شده بود. همین مسئله نیز باعث نوسانات قیمت در حد جزئی شده بود. اگر بخواهیم قیمت فولاد و میلگرد را تا انتهای دولت رئیسی پیش ‌بینی کنیم باید فاکتورهای متعددی را مد نظر قرار بدهیم. در ادامه این مطلب از سری مقالات وب سایت فروشگاهی آهن پخش، ما سعی کرده ایم به صورت تخصصی تر و جزئی تر به این مسئله بپردازیم. پس پیشنهاد می کنیم که با ما همراه باشید، زیرا اطلاع پیدا کردن از قیمت میلگرد برای کسانی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند بسیار حیاتی است. برای اطلاع از ارزانترین قیمت میلگرد با کارشناسان فروش آهن پخش تماس حاصل نمایید. 

پیش بینی قیمت میلگرد در دولت رئیسی

آیا تحریم ها در دولت رئیسی تمام می شود؟

در چند سال اخیر تحریم های بسیار زیادی علیه ایران وضع شده بود. این تحریم ها با خارج شدن آمریکا از برجام افزایش پیدا کرده اند. اما در دولت جدید مذاکرات برجام از سر گرفته شده است و امکان بازگشت به برجام وجود خواهد داشت. در صورتی که کشور های عضو برجام از جمله آمریکا، مجدد به این قرارداد بازگردند احتمال کمتر شدن تحریم ها بسیار زیاد خواهد بود. نوسانات ارز و دلار تاثیر مستقیم در قیمت ‌میلگرد دارد. به همین دلیل نیز در صورتی که مذاکرات پنج به علاوه یک به ثمر برسد امکان متعادل شدن قیمت ارز نیز وجود خواهد داشت. هنگامی که قیمت ارز ثابت شود و در حد تعادل نگه داشته شود قیمت میلگرد نیز تا حدودی ثابت خواهد شد. البته به دلیل سیاست های پیش گرفته توسط دولت جدید قیمت مقاطع فولادی به خصوص میلگرد کنترل شده است و این قیمت سیر صعودی زیادی را طی نکرده است. البته پیش ‌بینی می‌ شود که تحولات سیاسی جهان و تحولات منطقه ای، به علاوه افزایش تورم جهانی تاثیر مستقیم در افزایش جزئی قیمت میلگرد داشته باشد. بنابراین نمی توان ادعا کرد که میلگرد دچار رکود کامل خواهد شد. ‌بینی می‌شود که قیمت میلگرد تا آخر سال ۱۴۰۱ حدودا سیر صعودی آرامی را طی کند. اما این افزایش قیمت بسیار ناچیز خواهد بود و غالبا قیمت میلگرد در کشور ما به ثبات نسبی خواهد رسید. اما در مورد تحریم ها بهتر است بدانید که با توجه به روند فعلی مذاکرات امکان تغییرات مثبت وجود نخواهد داشت. مگر اینکه روند مذاکرات و جهت گیری این مذاکرات تغییر پیدا کند.

آیا تحریم ها در دولت رئیسی تمام می شود

قیمت میلگرد در دولت رئیسی

این نکته را نیز نباید نادیده گرفت که در صورت انجام وعده های داده شده در دولت رئیسی به منظور ساخت و ساز مسکن، ما با افزایش تقاضای میلگرد مواجه خواهیم بود. زمانی که تقاضا بیشتر از عرضه باشد امکان افزایش قیمت آن نیز وجود خواهد داشت. البته به دلیل تخصیص بودجه دولت جدید برای ساخت و ساز امکان ساخت و سازهای زیاد وجود نخواهد داشت و همین مسئله نیز می تواند باعث کنترل قیمت مقاطع فولادی و میلگرد در پروژه‌های عمرانی شود.
در صورتی که قصد خرید آهن آلات و میلگرد را دارید می توانید از طریق وب ‌سایت آهن پخش با متخصصین با تجربه ما در این زمینه مشورت نمایید و این محصول را در زمانی که کمترین قیمت خود را در بازار دارد، خریداری کنید. البته تمامی محصولات فولادی به خصوص میلگرد و تیرآهن دارای یک پیک قیمت مشخص هستند که در مدت زمان معینی نیز به این پیک قیمت خواهند رسید. بنابراین حتما دقت داشته باشید که در صورت تقاضا برای خرید، آن را در پیک قیمت خریداری نکنید. همچنین محصولات تولید شده در کارخانه های متفاوت دارای نرخ های متنوعی هستند. شما در وب سایت آهن پخش می توانید محصولات تولید شده توسط کارخانه های متفاوت را از لحاظ قیمت و همچنین از لحاظ ویژگی های کیفی و فنی با یکدیگر مقایسه کنید و سپس نسبت به خرید آن ها اقدام نمایید.

 

به این مطلب امتیاز دهید
3 از 5 (2 امتیاز)