پروفیل کلافی چیست

برای شناخت پروفیل کلافی بهتر است ابتدا اطلاعات لازم درباره نوع کاربرد آن داشته باشیم. امروزه از پروفیل های بسیاری در ساخت و ساز استفاده می شود. این نوع پروفیل به عنوان پروفیل های پرکاربرد به کار بسته می شوند. مقاطع فولادی پروفیل می توانند برای ساخت و سازهای مختلف یا موارد صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند.

کاربرد و موارد استفاده از پروفیل کلافی چیست؟

پروفیل کلافی در ساخت و سازهای ساختمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع می توان گفت که این نوع پروفیل در ساخت و سازها به عنوان پرکاربردترین پروفیل شناخته می شود. پروفیل کلافی برای موارد مختلفی همچون ساخت ناودانی، درب و پنجره، چارچوب، تیرآهن و... استفاده می شود. برای چنین ساخت و سازهایی می توان از پروفیل های دیگر ساختمانی نیز بهره مند شد اما پروفیل کلافی نیز برای چنین ساخت و سازهایی گزینه ای ایده آل به حساب می آید.

کاربرد و موارد استفاده از پروفیل کلافی چیست؟ 

پروفیل کلافی از چه چیزی تولید می شود؟

زمانی که جنس پروفیل کلافی را بشناسید، بهتر می توانید با آن کار کنید. این پروفیل ها از فولاد سیاه ST37 تولید می شوند. در واقع برای تولید این پروفیل نیاز به اجرای نورد گرم ورق سیاه دارید. در این شرایط شمش یا بلوم به داخل کوره فرستاده شده و بعد از اینکه تحت تاثیر غلتک های نورد قرار گرفت، به ساختار و فرم مورد نظر تبدیل می گردد.
برای ساخت این پروفیل ها از ابعاد و اندازه های مختلفی استفاده می شود. در همین مرحله برش های لازم بر روی پروفیل کلافی زده شده و این پروفیل برای استفاده در ساخت و سازها به کار گرفته می شود. زمانی که ورق های برش خورده سرد شدند، مرحله آنیل کردن یا بازپخت انجام می گیرد. در ادامه نیز با توجه به غلتک ها و نورد سرد به فرم نهایی تبدیل خواهد شد.

پروفیل کلافی از چه چیزی تولید می شود؟ 

ابعاد پروفیل کلافی

پروفیل کلافی با ابعادی برابر با ۶ متر عرضه می گردد. این ابعاد تخمینی برای پروفیل ها می تواند بیش از ۶ متر نیز باشد. پروفیل کلافی با ضخامتی برابر با ۰/۹ تا ۲/۵ میلی متر عرضه می شود. این ضخامت ها امکان کاربردهای مختلف را برای پروفیل کلافی فراهم می آورد.

خصوصیات ظاهری پروفیل کلافی

پروفیل کلافی از نظر ساختار و شکل ظاهری دارای یک لبه و بیشترین کاربرد آن مربوط به ساخت و تولید درب و پنجره است. پروفیل های کلافی در ساخت و ساز ساختمانی بسیار حائز اهمیت هستند. در واقع این پروفیل به عنوان یک پروفیل پرکاربرد در ساختمان سازی مورد توجه قرار می گیرد.
پروفیل کلافی ۵۰۹ با ضخامت ۲ میلی متر یکی از معروف ترین، محبوب ترین و پرکاربردترین پروفیل های کلافی است.

خصوصیات ظاهری پروفیل کلافی 

ویژگی های پروفیل در و پنجره چیست؟

پروفیل در و پنجره باید از ویژگی های مشخصی برخوردار باشد. پروفیل کلافی برای ساخت درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد.
پروفیل های منطبق برای درب و پنجره باید قابلیت تغییر و تبدیل ها را داشته باشند. این موضوع در ساخت چارچوب پنجره و درب غیر قابل چشم پوشی است. در واقع قاب پنجره و درب باید از قابلیت شکل پذیری، سوراخکاری و جوشکاری برخوردار باشد. همچنین باید این پروفیل ها از نظر تعداد حفرات مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع تعداد این حفرات می توانند مقاومت پروفیل ها را مشخص کنند. پروفیل های به کار رفته برای تولید درب و پنجره باید از نوع مقاوم و عایق صدا باشند.
پروفیل درب و پنجره با ویژگی ظاهری متفاوتی معرفی می شود. یکی از ویژگی های مهم پروفیل های درب و پنجره، توخالی بودن است. این ویژگی بسیار خاص در پروفیل کلافی دیده می شود. در واقع سطح مقطع پروفیل کلافی در طول آن همچنان حفظ می شود.
تمام پروفیل های کلافی با امکان جوشکاری و سوراخکاری عرضه می شوند. همین موضوع امکان بهره مندی از آن ها را در ساخت و سازهای ساختمانی فراهم می کند. هر کدام از پروفیل ها برای ساخت و ساز مراحل مختلف را پشت سر می گذارند. این مراحل در بعضی از قسمت ها با هم اشتراکاتی نیز دارند.

 

به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)