میلگرد کدام کارخانه بهتر است

ایران با توجه به دارا بودن منابع غنی از سنگ آهن، کارخانه های تولید کننده متعددی در زمینه محصولات فولادی از جمله میلگرد دارد. برخی از انواع میلگردهای تولید شده با توجه به جنس عبارتند از میلگرد فولاد ضدزنگ، اپوکسی، فولاد کربن، گالوانیزه، اروپایی و پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه. این میلگردها با توجه به خواص مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی آن ها کاربردهای مختلفی دارند اما متداول ترین نوع میلگرد، نمونه های فولادی است. برای تهیه انواع میلگرد با کیفیت و اطلاع از قیمت روز میلگرد در بازار می توانید به فروشگاه اینترنتی آهن پخش مراجعه نمایید.

ویژگی میلگردهای تولید شده در کارخانجات داخلی

میلگردهای فولادی در کشور با قطر و اندازه های مختلف با استاندارد مناسب در گریدهای مختلف A1، A2 و A3 در کارخانجات تولید و روانه بازار می شوند. بهترین این میلگردها با توجه به گرید آن دارای مشخصاتی به شرح زیر است:

  • میلگرد با گرید A1 به صورت ساده بدون آج با استحکام تسلیم 2300 سانتی متر مربع، استحکام کششی 3800 کیلوگرم بر سانتی متر در کارخانه تولید می شود.
  • میلگرد با گرید A2 به صورت آجدار با مقاومت تسلیم 3000 سانتی متر مربع و استحکام کششی 5000 کیلوگرم بر سانتی متر در کشور تولید می شود.
  • میلگرد با گرید A3 به صورت آجدار با مقاومت تسلیم 4000 سانتی متر مربع و استحکام کششی 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع در کشور تولید می شود.

مقایسه ای بین گریدهای مختلف میلگرد: میلگرد گرید A1 مقاومت کمتری نسبت به بقیه دارد و تغییر شکل پلاستیک بیشتری دارد. گرید A2 و A3 به ترتیب مقاومت بالاتری دارند و با توجه به تغییر شکل کمتر جز میلگردهای نیمه سخت و سخت دسته بندی می شوند که گرید A3 نسبت به بقیه تردتر است. به علاوه میلگرد A3 قیمت بالاتری نسبت به بقیه گریدها دارد.

ویژگی میلگردهای تولید شده در کارخانجات داخلی

بهترین کارخانه های تولید میلگرد

برخی از کارخانه های تولید محصولات فولادی در کشور، میلگردهای باکیفیت در اندازه های مختلف، به شکل های شاخه ای (6 و 12 متری) و کلاف تولید می کنند. برخی از این مجموعه ها که کیفیت بالاتری دارند و شناخته شده تر هستند عبارتند از:

  • ذوب آهن اصفهان: مجتمع ذوب آهن اصفهان یکی از برترین تولید کنندگان میلگرد در کشور است که انواع میلگردهای A1، A2 و A3 با مقاومت تسلیم و استحکام بالا تولید می کند.
  • فولاد کویر کاشان: میلگردهای فولاد کویر در سه نوع ساده، آجدار مارپیچ و آجدار جناقی براساس استاندارد تولید می شوند. میلگرد های فولاد کویر با قطرهای 8 تا 40 میلیمتر در این کارخانه تولید می شوند. همچنین میلگرد کلاف از اندازه های 5/5 میلیمتر جز محصولات تولیدی این کارخانه است.
  • فولاد نیشابور: میلگردهای تولیدی در این کارخانه به صورت میلگردهای آج دار و ساده در اندازه های متفاوت مطابق با استانداردها تولید می شوند.
  • زاگرس شهرکرد: مجتمع زاگرس شهرکرد یک کارخانه تازه تاسیس است که محصولات میلگرد A3 در قطرهای 10 تا 32 میلیمتر را براساس فناوری اروپا تولید می کند.
  • گروه صنعتی درپاد تبریز: میلگردهای تولید شده در این کارخانه در گریدهای مختلف A2 و A3 با قطرهای مختلف 8 تا 32 میلیمتر با خواص مکانیکی مناسب تولید می شوند.
  • گروه صنعتی فولاد یزد: میلگردهای تولیدی در این کارخانه با گرید A3 با اندازه های متفاوت به روش های استاندارد ساخته می شوند.

برخی دیگر از تولید کنندگان میلگرد که در این زمینه شناخته شده اند عبارتند از: مجتمع فولاد شاهرود، نورد آریان فولاد، فولاد امیرکبیر خزر، فولاد آریا ذوب، پرشین فولاد آریا، فولاد هیربد زرندیه، مجتمع فولاد کیان کاشان، صدر فولاد لرستان، نورد کوثر اهواز، فولاد کاوه تیکمه داش، فولاد میانه، فولاد آناهیتا گیلان و ...که محصولات میلگردی براساس استاندارد در آن ها تولید می شود.

به این مطلب امتیاز دهید
3 از 5 (2 امتیاز)