قیمت ورق استیل فلزات رنگین

هنگامی که بر روی یک محصول قیمت ‌گذاری می شود، فاکتورهای زیادی مانند شاخصه های متغیر و تعیین کننده مرتبط با آن، باید در نظر گرفته شوند. قیمت ورق استیل نیز بر اساس چنین معیارهایی مشخص می گردد. از اصلی ترین فاکتورهایی که در تعیین قیمت ورق استیل نقش اساسی دارند، می توان به قیمت ‌های جهانی نیکل و آهن و نوسانات قیمت ارز اشاره نمود، البته ناگفته نماند که مشخصه های مربوط به خود ورق استیل مانند ضخامت ورق، جنس ورق استیل و خرید عمده بار نیز در تعیین قیمت آن نقش موثری خواهد داشت به این ترتیب، برای این که قیمت واقعی یک ورق استیل مشخص گردد باید تمامی موارد گفته شده در نظر گرفته شود و در نهایت قیمت روز ورق استیل را مشخص کرد.

مهمترین عوامل در تعیین قیمت ورق استیل

قیمت نیکل موثرترین عامل بر تعیین روزانه قیمت ورق استیل به حساب می آید؛ زیرا این ماده با ارزش در تولید ورق استیل نقش تعیین کننده دارد. عامل موثر دیگر در بحث تعیین قیمت ورق استیل، آلیاژ مورد نظری است که باید تولید گردد. انواع ورق های استیل بر اساس کاربرد و ترکیب مواد خاص آن ها، کدگذاری دارند که عبارت اند از: استیل 304 (نگیر)، استیل 316 (استیل ضد اسیدی)، استیل 321 (ضد سایش)، استیل 430 (بگیر)، استیل 309 نسوز (که قادر است تا 1000 درجه را تحمل کند)، استیل 310 نسوز (با قابلیت تحمل دمای 1050 درجه) و استیل 4841 ( با قابلیت تحمل گرمای غیرمستقیم تا دمای 1200 درجه). ورق های استیل کدبندی ‌شده در ترکیب‌ بندی مواد با یکدیگر اختلاف اساسی دارند که در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است. در کنار فلز نیکل، فلز کروم هم یکی از اصلی ‌ترین مواد اولیه ‌ای است که باید برای ساخت ورق های استیل در نظر گرفته شود. بنابراین، قیمت این نوع فلز هم از عوامل تعیین ‌کننده در قیمت ‌گذاری ورق استیل به ‌حساب می‌ آید. ضخامت گرید ورق استیل، از جمله عوامل مهم دیگری است که برخلاف انتظار بسیاری از افراد در تعیین قیمت ورق استیل نقش بسزایی دارد. ورق های استیل می توانند ضخیم و یا نازک باشند که همین مساله بر قیمت آن اثر می گذارد. در تعیین قیمت ورق استیل، قیمت ورق هایی که ضخامتی کمتر از یک میلی متر دارند، معادل با ورق های با ضخامت 10 میلی متر خواهد بود. این نوع قیمت گذاری به شکلی است که در ضخامت های بین 1 تا 10 میلی متر، قیمت ورق های استیل از دو مورد قبل کمتر تعیین می شود. در هر حال، نوسانات ارزی هم نقش عمده ای در تغییر و تعیین قیمت ورق های استیل به صورت روزانه ایفا می کنند که نباید نادیده گرفته شوند.

بررسی قیمت ورق استیل فلزات رنگی

ورق استیل فلزات رنگین و ورق های طرحدار عمدتا با استفاده از ورق استیل 304 یا استیل نگیر ساخته می شوند. قیمت ورق استیل فلزات رنگین نسبت به انواع دیگر ورق های استیل بیشتر است. به جرات می توان گفت که ورق های استیل طرحدار و رنگین بیشترین قیمت ها را در بین ورق های استیل به خود اختصاص می دهند. برای اطلاع از قیمت ورق رنگی می توانید به فروشگاه اینترنتی آهن پخش مراجعه نمایید و یا در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آهن پخش در تماس باشید.

به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)