وزن پروفیل سپری درب و پنجره

وزن پروفیل سپری درب و پنجره یکی از موارد مهمی است که باید بتوانید آن را با دقت محاسبه کنید، با انجام محاسبات لازم و به دست آوردن وزن تقریبی پروفیل سپری درب و پنجره، می توانید قیمت حدودی پروفیل های مورد نیاز خود را حدس بزنید. از طرفی نباید فراموش کنید که محاسبه وزن پروفیل سپری درب و پنجره به شما کمک می‌کند که بتوانید وزن کلی ساختمان خود را به صورت دقیق تری پیدا کنید و محاسبات نهایی مربوط به ساختمان را با دقت بالاتری انجام دهید. اما قبل از هر چیز بهتر است بدانید که پروفیل چیست. معنای کلمه پروفیل ثابت بودن سطح مقطع در یک طول مشخص باشد. در عرصه ساختمان، باید بدانید که به طور کلی دو دسته پروفیل داریم که عبارتند از پروفیل باز و بسته. چهار پهلو، هاش (H)، نبشی، ناودانی، تیرآهن، تسمه و میلگرد از انواع پروفیل های باز رایج در ساختمان سازی هستند. پروفیل های بسته نیز عبارتند از مصالحی مانند پروفیل کرکره های برقی، قوطی پروفیل مورد استفاده برای درب و پنجره، لوله و… . این محصولات در ساختمان سازی و راهسازی استفاده گسترده‌ای دارند. نمونه های بزرگتری از پروفیل بسته وجود دارد که معروف به پروفیل ستونی است و برای ساختن اسکلت فلزی و ستون در ساختمان های بزرگ استفاده می شود.

وزن پروفیل درب و پنجره

در حالت کلی همه محصولات فلزی و فولادی دارای جداول وزنی هستند. در این جدول ها، وزن هر مقطع فولادی را همراه با دیگر اطلاعات مخصوص و استاندارد آن را همچون سایز و طول و... قرار داده اند. اگر یکی از این شاخص ها رعایت نشود، پروفیل یا هر محصول فلزی دیگری کارایی خود را از دست می دهد و قابل به کار گیری در ساخت و سازها نیست، زیرا کیفیت و مقاومت لازم را ندارد.
وزن پروفیل درب و پنجره نیز استانداردهای خاص خود را دارد، می توان مطابق با سایز چارچوب درب و پنجره خودتان، پروفیل را تهیه کنید. در آهن پخش همه محصولات از برترین کارخانه ها و تولید کنندگان محصولات فولادی کشور ارائه می شوند، از این رو کاملا مورد تایید هستند و به طور صد در صد مطابق با جداول استاندارد جهانی ساخته شده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مراجعه به سایت آهن پخش، پاسخ سوالات خود را به دست آورید و یا با مشاوران ما در این مجموعه تماس بگیرید.

وزن پروفیل سپری درب و پنجره

وزن پروفیل سپری

برای به دست آوردن وزن پروفیل سپری درب و پنجره ابتدا باید آشنایی کاملی با پروفیل سپری داشته باشیم، به همین دلیل در ادامه ما توضیحاتی در خصوص پروفیل سپری در اختیار شما قرار می دهیم. پروفیل سپری که آن را به نام پروفیل T نیز می شناسند یکی از انواع پروفیل مورد استفاده در ساختمان سازی و صنعت است که بیشتر برای ساخت سقف های شیشه ای، اسکلت گلخانه ها، متصل کردن اجزای بلند و باریک، سازه های مثلثی شکل، ستون و خرپا، انواع سازه های فلزی برای ساختمان ها، ستون ها، اتصالات مربوط به پل ها و ساخت انواع درب و پنجره کاربرد دارد. پروفیل سپری درب و پنجره معمولاً با سطح مقطع مختلف و ابعاد متفاوت ساخته می شوند، اما معمولاً طول آنها ۶ متر می باشد. ضخامت این پروفیل ها بین ۰.۹ تا ۲.۵ میلی متر است که در این میان پروفیل سپری با ضخامت ۲ میلی متر موارد استفاده بیشتری دارد. برای شماره بندی انواع پروفیل سپری دیواره این پروفیل ها را اندازه گیری می کنند و به عنوان مثال در صورتی که اندازه لبه سپری مورد نظر شما ۲۰۰ میلی متر باشد، به سپری که در اختیار دارید سپری نمره ۲۰ گفته می‌شود. به طور کلی نحوه تولید پروفیل سپری این گونه است که آنها را به صورت فابریک و با استفاده از پرس تولید می کنند، البته این نکته را نباید فراموش کنید که در برخی موارد دیده می شود که تیرآهن را به صورت طولی از وسط برش می‌دهند و به این ترتیب سپری تولید می کند. برای محاسبه وزن پروفیل سپری درب و پنجره شما دو راه اصلی پیش رو دارید که در ادامه آنها را خدمت شما معرفی می کنیم.

  • استفاده از فرمول: فرمول کلی که برای به دست آوردن انواع پروفیل وجود دارد به شما کمک می کند که بتوانید به راحتی وزن پروفیل مورد نظر خود را به دست بیاورید. طبق این فرمول برای به دست آوردن وزن پروفیل سپری درب و پنجره شما باید وزن مخصوص پروفیل را بر حسب کیلوگرم بر متر در طول پروفیل به کار رفته ضرب کنید و در صورتی که چند پروفیل یک اندازه داشتید در پایان تعداد پروفیل ها را در عدد به دست آمده ضرب کنید تا در نهایت وزن همه پروفیل ها را به دست آورید.
  • استفاده از جدول مخصوص: با استفاده از جدول مخصوص وزن پروفیل سپری، شما می توانید پارامترهایی مانند وزن مخصوص و وزن هر شاخه از پروفیل را برای استاندارد های مختلف ببینید و سپس با یک معادله تناسب، راحت وزن پروفیل سپری درب و پنجره مد نظرتان را به دست آورید. به یاد داشته باشید که وقتی قصد محاسبه وزن با استفاده از جدول را دارید، باید حتما همه مقادیر دقیق مربوط به محصول مورد نظر خود را در جدول پیدا کنید.

وزن پروفیل سپری درب و پنجره

انواع سپری آهنی

انواع سپری آهنی که آنها را در بازار به نام پروفیل T نیز می شناسند، یکی از پر استفاده ترین پروفیل ها و مقاطع آهنی مورد استفاده در ساختمان سازی و صنعت هستند. یکی از موارد مهمی که در خصوص این محصولات باید بدانید این است که انواع مختلفی دارند و در شرایط مختلف و برای کاربری های مختلف از آنها استفاده می شود. تقسیم بندی انواع سپری آهنی موجود در بازار با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف و همچنین با تکیه بر استانداردهای مختلفی انجام می‌شود که در ادامه انواع دسته بندی ها را با هم بررسی می کنیم:

  • انواع سپری آهنی از نظر شکل ظاهری: از نظر شکل ظاهری سپری آهنی به دو دسته لبه گرد و لبه تیز تقسیم می شود.
  • انواع سپری بر اساس استاندارد: به طور کلی سپری آهنی در هر دسته بندی قرار گیرد بر اساس ۳ استاندارد تولید می شود که عبارتند از: "DIN1022 ، DIN EN 10055، DIN59051"
  • انواع سپری از نظر ضخامت: ضخامت و یا سطح مقطع آهن در سپری ها یکی دیگر از عوامل تعیین کننده برای تصمیم گیری در خصوص انتخاب آنها می باشد که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  • انواع سپری از نظر نمره: قبلا توضیح دادیم که منظور از نمره اندازه لبه سپری است، این مورد نیز یکی از فاکتورهای مهم در زمان انتخاب و خرید سپری است.
به این مطلب امتیاز دهید
0 از 5 ( امتیاز)