لیستی از کارخانه های تولید ورق گالوانیزه

امروزه ورق گالوانیزه به دلیل کاربرد ضد خوردگی و زنگ زدگی که دارد، یکی از پر طرفدارترین ورق های پوشش دار شده است. از این محصول در صنایعی مانند کشاورزی، تابلوهای تبلیغاتی، حمل و نقل، مهندسی عمران و صنایع بی شمار دیگر استفاده می شود. به دلیل بالا بودن اهمیت این نوع ورق و کاربرد آن، در ایران کارخانه های مختلفی برای تولید ورق گالوانیزه راه اندازی شده اند. در این مطلب لیست کارخانه های تولید ورق گالوانیزه معتبر و توضیحی کلی درباره تولید ورق گالوانیزه را برای شما بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

تولید ورق گالوانیزه

تولید ورق گالوانیزه شامل بخش های مختلفی می باشد که در ادامه به معرفی این بخش ها می پردازیم. مراحلی که ورق گالوانیزه برای رسیدن به انتهای خط تولید باید سپری کند به طور کلی شامل گذر از بخش کوره و مشعل، مرحله هم دمایی، کاهش دمای ورق، مرحله هموژنیزه کردن برای همگن شده دمای ورق ها، داکت اسنوت، اعمال کشش روی ورق گالوانیزه، ورود به حوضچه های مذاب حاوی روی، عبور از جت هوا برای تنظیم ضخامت ورق، کروماته کردن برای پیشگیری از زنگ زدن ورق و اندازه گیری ضخامت ورق ها و کنترل کیفی محصول می باشد.

لیست کارخانجات گالوانیزه

در ایران کارخانجات زیادی تولید کننده ورق گالوانیزه با بهترین کیفیت هستند. در ادامه لیست از بهترین کارخانجات ورق گالوانیزه ارائه شده است.

  1. شرکت فولاد مبارکه اصفهان
  2. شرکت فولاد امیرکبیر کاشان
  3. شرکت صنایع هفت الماس
  4. شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری (شهرکرد)
  5.  شرکت ورق های پوشش دار تاراز چهارمحال (شهرکرد)

شرکت فولاد مبارکه اصفهان

اگر بخواهیم یکی از بهترین کارخانه های تولید کننده گالوانیزه را معرفی کنیم، باید نام شرکت فولاد مبارکه اصفهان را بر زبان بیاوریم. این شرکت ورق های فولادی را به صورت نورد سرد و گرم در ضخامت 0.5 و 0.6 میلیمتر تولید می کند. شرکت فولاد مبارکه ورق گالوانیزه را به روش غوطه وری گرم تولید کرده و در نهایت به صورت کلاف سرد خام تحویل می دهد. یکی از ویژگی های مثبت ورق های گالوانیزه تولیدی فولاد مبارکه اصفهان، جوش پذیری مناسب، مقاومت بالا و ناخالصی پایین آن است. در صورتی که بخواهید ورق گالوانیزه از فولاد مبارکه خریداری کنید، می توانید از قیمت این محصول در سایت آهن پخش که به صورت رولی و در اندازه های 1000 و 1250 موجود است، اطلاع پیدا کنید.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در سال 1374 اقدام به تولید ورق های گالوانیزه به روش گرم کرد. ضخامت ورق های تولیدی آن از 0.5 تا 1.5 میلیمتر متغیر است. از جمله محصولات این شرکت می توان به ورق گالوانیزه، ورق سرد آنیل و ورق اسید شویی اشاره کرد. شرکت فولاد امیرکبیر کاشان سالانه 120 هزار تن ظرفیت تولید محصول دارد.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

شرکت صنایع هفت الماس

یکی از بهترین کارخانه ها که در لیست کارخانجات گالوانیزه وجود دارد، شرکت صنایع هفت الماس است. شرکت هفت الماس با ساخت انواع ورق های گالوانیزه با ضخامت 0.5 تا 2.5 میلیمتر و اندازه 1000 میلیمتر، توانسته است این محصول را با بالاترین کیفیت تولید کند. ظرفیت تولیدی شرکت هفت الماس، سالانه 250 هزار تن است.

شرکت صنایع هفت الماس

شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری

شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با تولید ورق گالوانیزه که به صورت اختصاصی در صنعت خودروسازی استفاده می شود، جزو بهترین شرکت ها در زمینه تولید این محصول در کشور است. قطعات اولیه آن را شرکت فولاد مبارکه تامین می کند و به همین دلیل جزو زیر مجموعه های این شرکت است. مقاومت و رنگ پذیری بالا و شکل پذیری مناسب از ویژگی های مهم ورق های تولیدی این شرکت است. این کارخانه به صورت سالانه ظرفیت تولید 400 هزار تن دارد.

شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری

شرکت ورق های پوشش دار تاراز چهارمحال

شرکت صنایع ورق های پوشش دار تاراز چهارمحال تولید کننده ورق های پوشش دار است و علاوه بر اینکه جزو بهترین کارخانه های داخلی در زمینه تولید ورق گالوانیزه است، نخستین تولید کننده ورق گالوالوم در ایران به حساب می آید. این شرکت با ظرفیت تولید 330 هزار تن سالانه، ورق های گالوانیزه را با قیمتی پایین عرضه می کند. از جمله ویژگی های این محصول می توان به جوش پذیری بالا، سطح براق و رنگ پذیری این محصولات اشاره کرد.

شرکت ورق های پوشش دار تاراز چهارمحال

در این مطلبنحوه تولید ورق گالوانیزه و پنج شرکت معتبر که جزو کارخانه های تولید این نوع از ورق در ایران بودند، معرفی کردیم. این شرکت ها علاوه بر اینکه نیاز داخلی به این ورق را تامین می کنند، جزو صادر کننده های این محصولات هستند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ها  
لیستی از کارخانه های تولید ورق گالوانیزه رو از کجا میتونیم ببینیم؟
به نقل از سعید براتی:
لیستی از کارخانه های تولید ورق گالوانیزه رو از کجا میتونیم ببینیم؟

سلام دوست عزیز؛
در همین صفحه ما اسامی کارخانه های تولید ورق گالوانیزه را به همراه توضیحات آن شرح داده ایم.
به این مطلب امتیاز دهید
3 از 5 (3 امتیاز)